Valborg och loppis i Brunnsparken

Sådär, då seglade en till vecka förbi.
I skolan rullar det på, det är rätt soft. Bara engelskan som knasar. Vi i kulturkommitten och festkommitten ska tillsammans planera en rolig avslutningsdag. Med massa lekar och tävlingar och glass:)

I torsdags blev det en kort dag, vi hade en ny bildlärare på förmiddagen och så skulle en annan bekant lärare komma på eftermiddagen, men hon var sjuk. Så jag var den sista att gå hem vid två tiden..
Detta åstadkom jag då! Man skulle lixom göra ett collage, få in lite tidningsklipp i bilden..




Så kom fredagen och jag åkte till Ronneby. Valborg firade vi hos Stefans mamma, dit även S's bror kom. Vi grillade och hade jättetrevligt! Vädret höll i sig! (Stortån hade rätt!)
Vi rörde oss hemåt vid åttasnåret och såg en eld från säkert avstånd i bilen. Tydligen har det inte varit så mycket festande, det är vad de sa på tv iaf.. Men det är väl bra:) (Alltså inte att folk inte firar, det är bara trevligt! Jag menar att det är ju bra om inte så många ungdomar super sig stupfulla.. Men ungdomsfyllan var kanske inte det som uteblev?)

Iaf, som valborgsavslutning såg vi på Avatar. Eller rättare sagt jag såg på Avatar, för det var inte ritkigt älsklingens favvofilm så han slumrade till:) Jag tycker iaf att den var superbra! Inte fantastisk om Sagan om ringen, men Bra! Jag vill ha en Avatar...



Redan dagen därpå återvände vi till Stefans mamma denna gången för att fira Stefans syster som fyller 21! S's pappa kom med, så vi var samlade allihop. Very trevligt! Vi åt smörgåstårta och efterrättspaj:).
Denna dagen avslutade jag och älsk framför tvn (Såg Nanny diaries, med Scarlet Johannson, rätt bra. Mysig:) Ungen spelade jättebra tycker jag). Vi passade på att inviga Stefans nya chokladfondue.. värmare?
Vi doppade marshmallows, vindruvor och jättemumsiga jordgubbar. Det var ritkgit supergott! Helt klart en hit!


Och så kom söndagen, även det blev en lyckad härlig dag. Vi halv tio-tiden blev jag upplockad av S's mamma och syster. Vi åkte till loppmarknaden i Ronneby Brunnspark. Jag fyndade massa! Sakerna är kvar i Ronneby, och jag glömde fota dom, men de kommer kanske upp senare. Mest nöjd är jag med en blå porslinfågel som jag fick för hundra kronor. Jag behövde inte ens pruta ner priset från 150 till 100 kronor, det gjorde försäljaren åt mig. Vidare hittade jag flera stora askar med blandade miniatyrsaker, jag fick alla för 150 kr. Riktigt nice! Det var mycket skräp i dom, men de ritkgia sakerna hade separat kostat långt mer än ynka 150 kr. Så det var med nice:).
Så hittade jag en liten glaspudel, en bok (El Choco, boken om killen som satt i det brasdilianska fängelset, han som var och föreläste på min skola för ett tag sen, ska bli spännande att läsa mer om det!), en liten gammal leksak till kära pappa (blir du nyfiken nu?;) och av S's mamma fick jag ett litet fat med lock i härliga färger!
En väldigt fin loppmarknad var det! Där fanns mycket och det var hög kvalite på varorna. Och försäljarna var jättetrevliga!
Efter alla dessa fynd fick vi fylla på depåerna igen med lite kaffe och glass hemma hos S's mamma.
En härlig avslutning på en härlig helg:).


(Jag fick ingen gissning, men jag skriver det ändå, om det skulle sitta nån undrande läsare därute.
745 bilder tog jag i Amsterdam!)


Kommentarer
Postat av: mamma

Fin bild - igen.....

2010-05-08 @ 14:45:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback