Satans vilans vårdcentral

För en månad sen vägrade de skriva ut Aerius(allergitabletter), som tur var hade jag tre gamla kartor som jag klarat mig på nu. Idag är allergin ritkgit jobbig, jag har inte ens varit ute, klockan är halv nio och ögonen har kliat och svidit hela morgonen och näsan har runnit nonstop.
Jag ringde vilans vårdcentral för att höra om det finns några bättre ögondroppar jag kan ta (livostin vekar inte hjälpa så bra, jag har hunnit de två gånger idag redan) och så ville jag höra om de kunde skriva ut aerius nu när de måste förstå att jag BEHÖVER det, eller om det fanns nåt bättre. Det måste väl för fan finnas bättre saker nu år 2010?!
Något mer effektivt än alla receptfria sakerna?

Men nej, de skriver fortfarande inte ut aerius och jag får klara mig på det jag har, jag är ju fullpreparerad sa hon.
Jag får helt enkelt låta bli att gå ut sa hon.

Så vad? Ska jag inte gå mer till skolan i år nu då?

Satans jävla vilans vårdcentral.

Kommentarer
Postat av: jennifer,

det här är nog det lustigaste jag har hört om. jag förstår inte hur de kan neka dig en medicin som du tidigare haft bara för att det ska bli 'billigare'. det är fan vansinne.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback