Saknar min älskling

Nu har Stefan precis åkt och jag känner mig jätteensam som jag burkar göra då. Saknar honom jättemycket!
Men jag vet att veckan brukar ju rulla på rätt fort sen..

Vi har haft en jättemysig helg.. Jag frångår min princip att berätta vad som hänt sen sist i kronologisk ordning, och berättar om denna helgen först. I fredags kom min älskling och vi myste i soffan framför tvn och bara tog det lugnt.
Igår, lördag, vaknade vi tidigt, typ halv åtta och åt en lugn god frukost. Sen vilade vi lite igen och lagom till tio åkte vi till Åhus för att se om Lions loppis hade fått in nåt nytt. De hade de inte. De va de sista som gick över till överpriser. Röda korset och erikshjälpen har för länge sen höjt sina priser till så löjliga summor att ingen vill köpa de. Det handlar inte om att det är Massa pengar, men det är för mycket pengar för en liten gammal porslinsak. Många gånger har jag hittat saker på loppis som koster MER än de gör nya i affär. På två träfigurer jag hittade i helgen på Lions stod det två prislappar, en på varje. På Lions vita prislapp stod det 30 kr och på den andra från Bo ohlsson (i Tomemlilla, ni vet?) stod det 22 kr. Skittråkigt! Skärpning!
Hehe, nu blev det en liten avvikning från det mysiga helgtemat, åter går dit nu:P.
Efter Lions åkte vi tillbaka till Kristianstad i jakt på skor till Stefan. Vi åkte till skopunkten som ligger lättilgängligt bredvid Willys. Där hittade vi två snygga par och lämnade nöjda butiken.
Då började det bli dax för lunch och vi åkte hem igen för att laga till willys mumsiga köttbullar med stuvade makaroner. Det är gott det!
Efter det tog vi en lång promenad här i Önnestad. Det kändes som vår i luften och jag fick till och med rota fram ett par solglasögon för att bekvämt kunna gå ut i solens strålar. Härligt!
Och kvällen avslutades såklaret framför tvn med melodifestivalen. Jag vet inte ritkgit vad jag ska säga om årets melodifestival. Först var jag jättenegativ och tyckte det var massa ritkgit dåligt, men nu undrar jag om jag inte var lite för hastig att säga så. Men en sak jag tänkt på är att det känns tråkigt att det är så väldigt många Kändisar imelodifestivalen.. Jag vill minnas det som en scen för okända att visa sig, slå igenom.. Nu är det ju bara samma artister, samma låtskrivare varenda jävla år... Det får definitivt tummen ner!
Vi hade dukat upp med ostkaka med. Jag är ju smålänning och vet hur man ska uppskatta en ostkaka!
Igår provade vi efter en rekomendation Willys egna ostkaka, och det var ett stort, stoort misstag. Den var RIKTIGT äcklig! Den smakade socker och plast. Så köp inte den!:P

Idag åkte min älskling iväg till Färlöv och köpte frukost. Frallor och ost och apelsinjuice med fruktkött i (för att jag älskar det:)<3. Vi hade planer på att gå samma långa härliga promenad idag som igår, men vi hann tyävrr inte. Först fick vi åka in till stan för att köpa ingredienser till flygande jakob som vi blev sugna på att laga till middag och så fick vi för att oss att baka bullar. Grymt gott blev de iaf! Alltihop!:)


Sådär, då kan vi hoppa tillbaka i tiden så ska jag kludda ner lite om vad jag hittade på på sportlovet.. Jag tog det väldigt lugnt! Stefan kom och hämtade katterna och mig så vi kunde spenadera hela lovet ihop i Ronneby. På måndagen kom Stefans mamma förbi och vi tog en tur till Karlskrona för att kika lite i affärer och ta en fika. Det var jättetrevligt! För ovanlighetens skull så köpte jag inget. Jag såg en del fina saker, spec på Carlings, men nu förtiden går föremålet i fråga igenom en hård granskning (alltså om jag behöver det, borde köpa det) ett par tre gånger innan det köps. Oftast leder det till att det inte köps.. Resten av veckan gjrode vi nog inget speciellt. Jag softade och spelade farmville tills älsklingen kom hem, då kastade jag mig runt halsen på honom:).

Skolveckan som har hunnit komma och gå efter lovet har varit lugn och bra. Måndag, tisdag och onsdag jobbade jag på rätt bra i matte c, fick bra ordning på uppsatsen i svenska och fixade klart en liten powerpoint till presentationen om svensk dövhistoria i tecken. Den sista grejen, powerpointen är inte såå bra.. Det var svårt att få en röd tråd igenom arbetet. Men lite nytt lär jag nog mina åhörare på tisdag nästa vecka när vi har redovisning!
Torsdagen var en bra dag, som torsdagar brukar vara. Extra bra efterssom jag istället för att ha engelska var inne i Kristianstad på en utbildningsmässa! Där fick jag massa pennor och en del intressanta kataloger (och massa ointressanta kataloger). Framför allt gick jag på en föreläsning om socialt arbete. Först berättade några blivande socionomer om sin utbildning och efter det berättade en erfarren psykolog och sitt arbete. Det sista var jätteintressant! Jag tog min chans efteråt och frågade psykologen en fråga som jag funderat mycket på, nämligen om han tyckte att personer som tidigare haft psykiska problem kunde bli psykolog. En central fråga för mig, som hållt mig tillbaka lite och inte ritkgit gjort att jag vågat tala om för min omgivning att jag vill bli psykolog. Men han sa att han snarare tyckte det var en fördel! Att det är jättebra att och man då förmodligen har lättare att sätta sig in i andras situation. Och det kändes jätteskönt att höra! Nu hoppas jag bara att psykologprogrammet startat i Växjö hösten 2011 och att jag kommer in!


Sådär, det var väl rätt utförligt återberättat?:)

Just ja! Jag glömde ju att berätta vad vi gjorde på bilden! Jag kom sist av alla (som dök upp alls) till skolan, efter utbildningsmässan. dMen jag kom ifatt rätt snabbt. När jag kom höll de på att göra träramar att spänna upp taveldukar på. Vi målade ju på duk veckan innan lovet, och den fick vi nu spänna upp. Dett är häftigt! Nu har vi lixom verkligen gjort en egen "äkta" tavla, från grunden!
Sen gjorde vi klart lerfigurerna vi skapat tidigare. Ni minns när vi gjorde en skulptur med en modell som förebild? Och för längesen, i höstas, gjorde några av oss drejda föremål. Dessa patenerade (?) vi nu. Med.. oxiderade metaller.. har jag för mig.. Det var iaf bara metallpulver blandat med vatten.. Fanns några alternativ. Jag målade min staty med järnoxid och den lilla ljustaken i koboltblått. Ska bli kul att se resultatet sen!

Sådär:)

Nu är jag klar!




Kolla vilket gulligt namn! En skylt jag inte lagt märke till tidigare, här i Önnestad.











(Hehe glömde visst en bildlektion (och en hel vecka då lr?) ändå. Det var nog denna som gjordes veckan innan lovet, vi målade av massa tulpaner och hade öppet hus. Resten av skolan fick komma och kolla på oss.)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback