Minikrig

Sådär, då är det dax att uppdatera er.. De senaste dagarna har världen krigat mot mig. Massa saker efter varandra har försökt bryta ner mig. Men vi börjar i ordning.

För drygt en vecka sen, förra måndagen hade vi besök på skolan. En föreläsare som jobbar på tullverket var där och berättade om droger och hur han arbetar emot det. Det var JÄTTEINTRESSANT!
Helt klart den bästa föreläsningen mot droger hittills. Jag skulle skriva om det här i bloggen då, men det blev inte av och nu kommer jag inte ihåg allt briljant han sa. Men jag tänkte, och tänker än att jag hoppas att han är runt och föreläser när mina kommande barn blir tonåringar. Men det lär inte bli aktuellt föräns.. tup 20-25 år och han skulle snart pensionera sig så det lär inte hända.. Attans..
En av de bra sakerna han tog upp var att droger har positiva sidor med. Det är man inte van vid! Det var så skönt att han inte ljög för oss och behandlade oss som puckade idioter. (som många antidrogföreläsare tyvärr har lätt att göra). Och han var jäklit påläst. Han hade riktig vetenskap bakom vartenda ord. Så ska det va! Det var bra:)

I tisdags presenterade vi våra arbeten på teckenspråk. Det gick bra:) Alla gjorde bra ifrån sig och läraren var nöjd:)

Så i onsdags bråkade vi med skolan igen. Vi i kulturkommiten hade ordnat en filmvisning i stan, på biografen. Vi skulle se Big fish. (Vilket vi gjorde och var jättetrevligt!)
Men det det handlar om är alla olika åsikter om vad som är obligatoriskt och "schemabrytande". Jag blir så arg och frustrerad när nån vill tvinga mig/oss till nåt. Jag förstår inte varför man vill göra något roligt, till något tråkigt tvång. Man kan inte tvinga vuxna elever på en folkhögskola att närvara på extra aktivitetet UTÖVER sina planerade lektioner. Självklart kan man ersätta lektioner och sånt, då ska man ändå vara i skolan.
Jag hade hela tiden för avsikt att gå på bion, trots att jag hade slutat skolan redan vid lunch den dan, men det blir så mycket tråkigare när nån vill utöva nån slags makt över en och tvinga en.
En annan dum sak är när de försöker lura oss. Vi fick först ett förslag om att vi som gick på bion trots att vi inte hade lektioner då fick ta igen det nån annan gång. På måndag förmiddag t.ex. Men det visade sig att det redan var en planerad halv studiedag då, som inte hade nåt att göra med den obligatoriska bion.
Förtuom översitteri och att man försöker tvinga folk med sin makt, är det en anna sak jag inte alls gillar. När de försöker lura en, rätt upp i ansiktet. Gah! Jag efterlyser ärligt rakt folk!

Så i onsdagskväll låg jag med lite orolig mage och frustrerad över allt detta. Ovanpå detta lades lite magfladder, då jag var nervös inför torsdagens bildlektion. Vi skulle nämligen ha en ny lärare i video.
Och jag hatar ju att bli filmad. Men jag insåg att det är ju ingen fara, det är klart att bara de som vill bli filmade, om vi ens ska filma, blir filmade.
Men ack så fel jag hade!
Vi hade en jättedum och respektlös lärare (blir forfarande arg och ledsen när jag tänker på henne). Vi blev indelade i två grupper och skulle intervjua varandra. Jag sa att jag tyckte det var jobbigt och inte ville bli filmad, men att jag kunde vara med på det andra. Och på det svarar hon "Det tar vi ingen hänsyn till, alla ska filmas".
Av detta blev jag jättesårad, och hade jag inte kommit så nära tårarnas brant så hade jag talat om för henne där och då hur elakt och respektlöst hon betedde sig. Hon har ingen som helst rätt att försöka tvinga mig till detta.
Till slut samlar jag mig och filmas och svarar helt enkelt att jag inte vill svara på frågorna. (Hon hade dessutom bestämt frågorna innan och valt många känsliga privata frågor.)
När vi sen kollar på filmen och jag får beröm från en från den andra gruppen, som är ovetande om allt som hänt innan, lärarens respektlöshet, brister det för mig. Jag blir jätteledsen och gråter en skätt. Men jag sitter kvar hela lektionen ut. När det blir lunch så åker jag ifrån skolan. Väljer hon att vara så hänsynslös mot mig, så väljer jag att ta hand om mig själv och unvdika henne. Jag hörde från klasskamrater senare att hon inte frågat efter mig. Jag hoppas att det var för att hon skämdes.

Helgen var däremot jättetrevlig. Hela spenaderades i Ronneby och jag åkte hem igår förmiddag. Elinraringen vattnade, matade och kelade med katterna. Tack!:)

Igår när jag kom hem gick mina leggings sönder med. Och jag har inga byxor som passar. Alla jävla byxor har krympt i garderoben:P. Men jag rotade fram ett gammalt par leggings som var mindre sönder och åkte till stan för att shoppa byxor. När den värsta ångesten pch paniken lagt sig.
Mitt i allt elände kommer posten och i brevhögen finns ett brev från tingsrätten. Ni minns för många veckor sen så åkte jag med grannens tjej till sjukhus? Det är det de gäller. Jag ska vittna redan imorgon.
Jag är skitnervös. Massa massa människor komemr stirra på mig, fråga mig saker. Jag är ju helt värdelös på att komma ihåg saker, komma ihåg rätt. Eller ne de e jag inte, men ibland är jag det!
Aja, det går nog bra.

Så, imorn när jag slutar tio i tolv åker jag med en klasskompis till stan. Där tänkte jag gå å ta en lunch nånstans. Kl halv två ska jag vittna. Kl sju ska vi se på teater med svenska c, så eftermiddagen tänkte jag spendera i stan, med nån bra bok någonstans. Är det nån i kristianstad imorn som känner för att hänga lite så får ni gärna höra av er:P.

Sådär, det var det. Det blev mycket galla i detta inlägget. Men det är så det är, jag håller inte tyst om sånt jag tycker är fel. Som ni vet:)

Kommentarer
Postat av: Carolyne

Jag har en period nu där 4 jeans har gått sönder mellan benen jätte roligt eller inte

Postat av: Therese

Jag hade också redan bestämt mig för att kolla på filmen innan jag fick veta att det var obligatoriskt... Annars hade jag nog åkt hem ändå! Heheheh :P



Ja, jag gillar inte heller den läraren, fick kolla på hennes egna videos timmen mellan lunchens slut och två-rastens början.. och det var ju inget vettigt. Den tiden kunde man använt till något roligare!



Min svenskgrupp ska också se på den teatern, hoppas det är något roligt för annars somnar jag! Jag sover ju alltid vid den tiden i vanliga fall! ;D

2010-03-17 @ 06:56:34
URL: http://abrighterday.blogg.se/
Postat av: tiger

kramar till dig ! <3

2010-03-17 @ 10:14:18
URL: http://madebytiger.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback