Galleri Avvika

Yo!
Så här blev macaronsen förra veckan! Tyvärr blev de inga över till klasskompisarna, och det blev inte bakat till dom till idag heller. Jag är inte så bra på de där, Schnell å Therese, ni får behålla rollen som skolans konditorer!:)



Just nu står ett par plåtar i köket och väntar på gräddning, de ska stå och se söta ut på lördag då min kära mor och syster kommer. De blir bara mindre och mindre.. Och snyggare och snyggare:)

Idag har vi inte haft vanlig skolgång, utan spenderat hela dagen inne i stan på Galleri Avvika. Där har vi hängt upp alla målningar och teckningar. Och ställt upp keramikgrejerna såklart.
Det blev jättebra tycker jag! Jag hoppas det kommer mycket folk i helgen. Vi la ner mycke arbete i att få de snyggt...
Och vaktlistan löste väl sig sen. Det e iaf ok nu tror jag.

Uppsatsen är klar nu. Vi har ju tränat på att skriva en högskoleuppsats på svenskan. Det är skönt. Känns häftigt att ha gjort en riktigt proffsig uppsats..

Förra helgen kom Stefan först på lördagen, men i gengäld åkte han inte föräns på måndagmorgon. Han och hans bror och deras far hjälpte systern att bära hem en soffa. Jag kom med och fikade när soffan kommit på plats. Det var trevligt!

Jisses va kort inlägg det blev idag:P

Jo! Måste ju berätta med att det har varit fantastiskt väder idag med..

Jag hämtade min matte D bok idag... Och köpte en minipåsklilja:)

Äh, det får väl bli kort. Har lite bilder att fylla ut med dock!



Hehe glömde nåt ändå.. Vi festade til de i lördags och i söndags. I lördags åt vi räkor med kex, ost, honungsmelon, vindruvor och vitt vin. I söndags åt vi vitlöksmarinerad fläskkarre med pommes, bearnaissås, sallad, gele, stekta champinjoner och rött vin. Supermums! Valde dessutom ekologiskt kött. Får börja nån gång, i nån ände, med små steg. Här är första! (alltså för att få djurens förhållanden bättre...)



Hehe glömde ju skriva en liten hyllning till min snälle klasskamrat Schnell! Han köpte efterrätt till oss idag! Mumsigt värre! Typ tre sorters chokladmousse med hallonsås på toppen.. Tack söte snälla Schnell!!:D


Kommentarer
Postat av: Carolyne

Vi ser ut som 3 kineser som inte har fått mat på as länge

Postat av: Carolyne

På tal om kinseser så du vidd dom som säljer frukt på torget i k.stad jag jobbat här i 25 år äter många apelsiner så jag ine bli suk

2010-04-08 @ 10:20:03
URL: http://osterikerskan.blogspot.com
Postat av: Anna

Nu har det gått en månad! Uppdatera nu så vi få veta hur det va i Amsterdam!

2010-04-24 @ 12:26:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback