veckorna innan amsterdam

Attans, svårt att minnas allt jag vill minnas och skriva om. Nu har jag ju varit i Amsterdam med! Men jag tar det i nästa inlägg, vill skriva någorlunda kronologiskt nämligen.
I senaste inlägget skrev jag om hur vi hängde upp på galleriet, och dan efter hade vi vernissage. Fredagen var trevlig och det var kul att vara alla på galleriet. Det var mest släktingar och lite vänner som kom. Och vi fick bara positiva reaktioner! På kvällen hämtade vi lite pizza och åt på galleriet, innan vi drog vidare till lite krogar. Jag var inte ute sålänge men hann träffa två nya människor som verkade himla trevliga. Jag hoppas våra vägar korsas igen!:)


Här står jag bredvid min målning. Den valdes att få den välkomnande platsern, det var nämligen den som fick bli det första man såg när man kom in i galleriet.


Här är jag med på bild igen, bredvid massa masker. Den guldiga är min.


Fler härliga hörn av utställningen.



En till av mina bilder fick en väldigt ärofylld plats. Trots platsbrist fick denna bilden en helt egen vägg!
*stolt*


Therese framför alla fina kråkmålningar!


Och så lite avbildningar, både på duk och i lera. Elin kikar fram från sin stol med!

Dan efter var jag vakt tillsammans med några andra, och infann mig lite över ett på galleriet. Då hade desssutom mamma och Anna kommit ner till skåne. Anna stannade hemma i min lägenhet och tog det lugnt, men mamma följde med till galleriet för att checka out alla konstverken. Det var trevligt!
Älskar besök från småland!:)

Hmm.. Vad hände sen.. Just ja, på söndagen körde mamma och Anna hem till Växjö igen, via Ronneby. Där släpptes jag och mina katter av. De tog min älskling hand om en vecka och jag blev alldeles ensamn i min lägenhet veckan därpå. Detta arrangemanget trixade vi ihop för att det skulle lösa sig med påsklovet som kom veckan därpå.

Sen kom en vecka och gick, tråkig och ensam utan mina älsklade katter. Lite obehaglig med, för varifrån kommer alla lustiga ljud? I vanliga fall kan jag tänka att det är katterna som gör nåt, men.. det går ju inte när de inte är där.. Hur som..

Påsklovet kom.. Och jag åkte till Ronneby. Det var nog på långfredagen som vi åkte en sväng till Stefans mamma och åt påskfika. (Mums!:) På påskaftonen åkte vi hem till Stefans pappa och åt påskmat. Provade ål! Har nog ätit det nån gång innan, men minns inte när.. Men det var gott! Mycket trevligt!
Och så på påskdagen fick jag träffa min kära mamma och syster Anna igen! DÅ åkte vi upp till växjö för att avnjuta en riktig påskmåltid bestående av lamm (m.m.). Det var mycket trevligt! Som vanligt:).


Av Stefans mamma fick vi en påskpresent.
Denna tuppen och godisägg knutna runt dess hals. (Godiset åts upp innan bilden togs!)
Lisa tyckte om tuppen och fann snabbt en ny vän i den!



Så hade vi påsklov. Jag softade och hade det helbra på dagarna och slängde mig i famnen på min älskling när han kom hem på eftermiddagen. Spelade sims gjorde jag. Kom rätt långt med!
Så på helgen hade vi planerat att gå på hus och hem mässan på yllan, men det blev inte av. Vi får göra det nästa gång!

Just ja, beställde ju tid på vårdcentralen för mina dumma öron. Och ville prata om massa annat med men det fick jag inte för det had einte läkaren tid med sa telefontanten. Jag fick prata om mina allergier med henen sa hon så då gjorde jag det. Jag sa att jag ville ha aerius (allergimedecin) och att jag haft det tidigare men inte fått det förra året (för jag hade bara ringt in och beställt nya allergimedeciner och aerius måste nog en läkare skriva ut, lr hur det var). De tabletterna jag hade fått förra året hade inte funkat så bra så jag ville ha aerius igen. Jag sa detta flera gånger och hon sa flera gånger att de inte skrev ut aerius. Jag trodde att hon inte förstod att jag behövde aerius, att jag fått det utskrivet tidigare så jag förklarade flera gånge rpå olika sätt. Till slut frågade jag rätt ut om de var farliga eller så, och då svarade hon att nej det var de inte, men de var inte så mycket bättre i förhållande till priset. Att de har riktlinjer på att inte skriva ut de i första hand.
Mend et e väl för f*n inte i första hand?? Det andra FUNKAR ju INTE och jag betalar ju ändå aerius själv? Inte en chans att jag kommer komma upp i högkostnadsskyddet.. Och man kan inte köpa de receptfritt. Tog upp det lite med läkaren sen ändå, men han babblade om nåt liknande. Orkar inte ta allt igen, men kan konstatera att vårdcentraler är helt jävla skitdåliga. Vill du ha nåt gjort så åk till akuten.
Jag fick prata med läkaren i fem, högst tio minuter, och jag hann inte prata om ens hälften av det jag ville prata om. Så f**k vilans vårdcentral i kristianstad.

Detta värdelösa besöket hos vården gjorde i tisdagsförmiddags (?) och efterssom vi va komplediga från teckenspråket på eftermiddagen blev det en helt skolfri dag. (Kvällen innan gick jag på en teckenspråkig teater med teckenklassen. Helt ok.. Lite.. Platt lixom. Massa småhistorier, men det ledde aldrig till nåt mer. Men det var häftigt att se massa teckenspråk!).

Torsdagen 15 april, var det sista anmälningsdagen till högskolan. Jag har anmält mig till massa program runt om i Sverige till hösten. Vi får se vad som händer. Håller nog tummarna ändå:).

På söndagen körde Stefan in mig itll stan och släppte av mig hos en klasskompis, där jag skulle sova så att jag kunde pka med bussarna från stan till Amsterdam. Och mer om Amsterdam blir det i nästa inlägg, ska försöka fixa det imorn.

Nu blir det sängen. Eller te. Vi får se..

(Fasen, glömde skriva om Louisiana. Vi åkte dit torsdagen innan påsklovet. Supernice!!:)


Kommentarer
Postat av: willy

helt stimulerande att läsa om dina och dina klasskamraters utställningar med bilder occk figurer med finfina färger i wolly wolly lock.

Snygt...

2010-04-26 @ 15:31:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback