Matte och docka

Igår skrev jag äntligen prov på kapitel två. Jag kände att jag måste i alla fall försöka, även om jag inte kan få alla rätt. Och jag klarade det! Det var inte alla rätt, men klart godkänt!
Superdupernice!!

Och i eftermiddags har jag suttit med en liten "art doll". Jag sydde ihop den för läänge sen. Men ett litet sår i sidan var fortfarande öppet, så jag kunde vända den ut å in. Så idag gjorde jag klar det och började smycka henne. Kul!
Ska bli spännande att se hur de blir när hela hon är klädd i pärlor..

Inspiration har jag hämtat från bland annat dessa sidor:
scorpiobeads.com
celticat.com
hodous.com


Det är inte alls stort i Sverige verkar det som.. Men det förekommer i USA. Men som allt (mycket) annat kommer det väl hit så småningom.




Jag köpte ett fint praktiskt vitt tyg som jag tänkte använda. Men det var alldeles för stelt och funkade inte alls. Jag provade att sy i frotte och ett gammalt lakan med har jag för mig. Det som funkade tillslut var en gammal kökshandduk.

Kommentarer
Postat av: Anna

Du är så duktigt! Både med matten å att inte röka!!



Var det den där pärldockan du höll på med idag? (Onsdag)

2009-09-23 @ 19:16:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback