Kort resume (det blev visst inte Så kort..)

Jag bytte alltså från college natur till college. Så nu läser jag mest massa roliga softa ämnen, som teckenspråk, bild och foto (förutom svenska, engelska och matte såklart). Skönt men lite synd med. Teckenspråk har jag bara hunnit ha en gång efterssom jag var iväg de första två tisdagarna och tisdagen efter det var det inställt. Men för en vecka sedan hade vi det och det var superkul! Och bild är helt fantastiskt roligt!
Det andra rullar på. Jag ska göra andra provet i matte C imorn. Vi får se hur det går. Jag känner mig inte helt redo men jag måste ge det ett försök. Jag kan kanske få godkänt och skippa alla-rätt-drömmen?

Jag har varit i Bulgarien. Jag och Stefan åkte dit för.. tre veckor sen är det nu. Det var varmt och härligt. Svarta havet var riktigt nice. Hotellet var lite tråkigt... De va så otrevliga=S.
Men det var jättekul att åka på vår första utlandssemester tillsammans=).

Jag är med i kulturkommiten. Det kommer nog bli kul! Det verkar hända mer där än i elevrådet fackiskt..

Nu i helgen har vi hjälpt S syster att flytta. Det gick jättebra! Vi hade riktigt flyt. Först hyrde vi ett släp som vi lastade med lite möbler å grejer. Sen åkte vi till ikea där vi köpt emer grejer att lasta på. Jag köpte en säng! En 120 säng.. Den har varit efterlängtad!=)
Så åkte vi till krstd, handlade lite, lämnade min säng, lämnade hennes grejer Och skruvade ihop en del. På en dag!
Rätt bra jobbat säger jag=).

Jag har inte rökt på 10 veckor. Jag betraktar mig som rökfri nu.. Det är nice=)..  Börjar tycka att rök luktar pyton... (Fast ibland doftar det fortfarande frestande gott...) Fast jag har gått upp i vikt istället.. Men jag tycker/tror nog ändå att jag har blivit mer hälsosam den här sommaren. Nästa steg är att komma i form. Men det steget har jag också tagit och försökt ta väldigt länge. Jag trippar fram lite då och då, men det är mina steg och de berör bara mig och jag gör vad jag kan.

Tycker kändisdjungeln och den där filmserien på fyran på söndagskvällen är Absolut Helt Värdelösa.
Och tycker att True Blood är jättebra=). Sookie är dock lite (rätt mycke) tråkit...
Åh! Överlevarna har ju med gott. Dem var med jättebra den serien! Längtar efter fortsättningen..



Kommentarer
Postat av: Marica

Samma här. Jag hade jätte svårt för Sookie i början. Tog mig nästan hela säsongen innan jag vande mig. Andra säsongen så tänkte jag inte så mycket på det. Men ibland så tänker man ju, men gud det måste ju finnas en bättre skådespelare än hon. Nå väl. :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback