God morgon!

Nu har jag massa att berätta, allt som ha samlats på berg de senaste veckorna. Men jag väntar med det.
Jag har precis vaknat och vaknade med julstämning. Det känns att vi närmar oss jul. Fast det är jättelångt kvar. Men jag längtar. Jul är nog bland de bästa och mysigaste jag vet.
När jag var liten var det så mysigt. Jag har några fantastiska underbara minnen från jular och vill skriva om ett nu.

Det jag vaknade och tänkte på nu var en gång när jag var liten, kanske fyra fem år. Julklappsöppnandet var över och massa god mat hade blivit uppäten. Och det var sådär perfekt som det är när man är glad och nöjd. Jag och min syster satt i köket vid matbordet. Det låg en röd duk på tror jag och det luktade hyacint. Vi hade nötter och knäck och choklad och våra nyöppnade paket. Jag älskade barbies och hade fått en liten barbiedocka.

Vi satt väl där och bara myste. Jag minns det och får en glad pirrande känsla i magen, ett sånt pirr som man får när allt är underbart.


Kommentarer
Postat av: Marica

jag absolut älskar julen jag med.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback