Bild

Idag fick jag applåd på bilden! För min tavla.. Löjligt och oförtjänt men iaf=).
De var kul idag. Först fick vi sitta ner fem minuter och fundera ut en maskin som kunde finnas i framtiden.. Teknik å sånt var inga problem.. Allt gick att lösa.
Först var jag inne lite på att göra en matmaskin så ingen behövde svälta längre.
Men så kom jag på en jättebra ide!
Kärleksmaskinen!
Det är massa små maskiner i olika former och med olika utseenden (så att alla ska känna sig bekväm med nån, alltså typ korta till dvärgar å så me menar jag) som man kunde gå å krama när man var ledsen. Eller ensam. Eller hade ångest. eller var arg. Så blev man glad igen! Och så skulle alla vara lyckliga!
Nice va?=)

Sen gick vi ner till en större lokal där läraren hade byggt upp ett litet "torg". Detta torget fick vi måla av och så fick vi rita in våra maskiner.. Jag hann inte rita så många.. En, tre stycken kom med.. Se om ni hittar dom=)




De nedanför gjorde vi för ett tag sen.. Vi målade av massa hinkar å lådor och det vi skulle fokusera på var att blanda rätt nyanser.


Och detta va typ de första vi gjorde. Massa moment ledde fram till detta!
Det är självporträtt. Vi fick först rita av oss, på typ fem min. Sen skulle vi använda fel hand. Sen fick vi inte lyfta pennan från pappret. Sen fick vi typ en minut på oss.. Så förde vi över ett av resultaten på ett stort papper. Vi fick välja en färgskala och med färgens motsats skulle vi göra små små mönster i fälten.


Och så det roligaste! Vi fick skulptera våra ansikten i lera en dag. Dessa alster är inte helt klara än, de ska lackas eller nåt sånt med, men det gör vi inte förräns om några veckor..

Kommentarer
Postat av: Catharina

Ååh, visste inte att du var så duktig på att måla! Först blev jag helt tagen av målningen med torget, sen såg jag självporträttet och blev riktigt imponerad! Skickar en liten applåd tillsammans med en kram :)

2009-10-08 @ 21:59:18
Postat av: Carolyne

Bilden suger för carolyne

Postat av: J

Den gula bilden med ansiktet blev ju helt fantastisk! Rama in den ögonaböj

2009-10-12 @ 18:22:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback