mössen firar första advent i skafferiet

Helgen har varit jättemysig!
I fredag kom Stefan och vi åkte direkt till willys och betade av en stor inköpslista jag knåpat ihop. Nu ska jag laga massor av mat å inte längre leva på mackor och fil i veckorna. Men jisses vad kostnaderna skenade iväg.. har Aldrig handlat för så mycket innan.. och jag tänker inte tala om vad de gick på för det vill jag inte alls tänka på..
Vi gjorde första maträtten som jag planerat redan samma kväll, bakad potatis med skagenröra. De blev jättegott!
Hade creme fraishe, majonäs, stenbitsrom och räkor i... minns inte om de var nåt mer, får kolla upp.. men de var ett jättebra recept! (Det var ju hackad rödlök med!)
Och igår fortsatte vi matlagandet och gjorde en stoor kalops. Den blev också jättelyckad!


Vi hann även med en tur till Åhus ochLions loppis där. Och så körde vi inom ÖB där jag tänkte köpa billig saffran, men den var slut.. så jag fick köpa dyr på Maxi..
Just ja, bästa affären var växthuset vid biltema, där handlade vi hyacinter, mossa och en bunte granris. Det har blivit massor av fina dekorationer av det! Är grymt nöjd! Vad tycker ni?




Och så har Stefan fixat min dator så nu kan jag kolla på och bränna film igen och spela sims och allt möjligt!:D
OCH han fixade min adventsjtäna med.. den glappade och höll på att göra mig galen igår när jag skulle få upp den.. Den funkade, funkade inte, funkade, funkade inte.. Hade inte han tagit över när han gjorde hade jag nog blivit övertygad om att jag blivit helt slutkörd och knäpp i huvet..:P


Och så en tråkig grej.. Imorse när vi glatt skulle göra frukost upptäcker vi till vår fasa att nån liten jvel har gnagt på brödet.. genom ett gnagt hål i plasten. Vi får inse att det är en mus som har smygit sig in i Mitt skafferi och ätit på brödet! Så äckligt!
Jag ställde ut all mat på bordet och slängde alla öppna förpackningar.. Och när det är tomt förutom några glasburkar kan vi se spåren som de har lämnat efter sig.. Vi tror att de bara har varit på det hyllplanet.. det var där brödet låg och det är där fläckten/ventilen är..
Ska ringa till Abk imorn så får de fixa de.. Jag hoppas de inte räknar med att jag ska sätta ut nån fälla eller nåt för det gör jag Inte.. absolut inte en chans..
Well well.. yuck!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Imponerad av dina arrangemang - speciellt av girlangen. Du kanske ska plocka fram dina yrkesdrömmar från 8-årsåldern --- florist....

2009-11-29 @ 18:17:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback