Höstlov och massa annat

Tudelu.
Jag är rätt sjuk. Eller lite sjuk, men mycket förkyld.. Hur man nu ser på det.. Förlängde höstlovet som vi precis haft med två dagar och höll mig hemma och inne.
Men idag fick jag minsann gå å vara duktig tyckte jag. Och det gick bra men jag mår sämre nu igen. Mådde riktigt illa i skolan å det känns inte alls som en vanlig jävlig förkylning. Hade superduperont i halsen så det bar av till apoteket där jag köpte Zyx mint på en apotekares inrådan.
Första gången jag tog en sån domnade hela halsen bort och ett tag var det ritkgit obehagligt! Jag kände inte (typ jättelite, skumt) när jag valde eller nåt. Men smärtan var ju m ed borta..
Andra gången märkte jag typ ingen påverkan alls... Men efter det har jag känt lite lagom sådär, de flesta gångerna. Så.. så e de med det. Iaf, just ja, nu känns det i halsen nästan lite som den är bedövad av en sån där zyx. Fast jag har inte ätit nån.. Rätt obehagligt.. Får en att tänka på de där ungdomarna som ligger på sjukhus för att de inte kan andas själva efter att ha fått svininfluensan.. Men jag har redan varit nojig att jag haft svininfluensan två gånger sen epidemin startade så nu tänker ja inte va de=P.

Höstlovet spenderade jag mest i Ronneby med älsklingen. Han jobbade om dagarna och jag softade.. Bakade en till sats bullar en dag. Så på torsdagen kom mamma och anna och hämtade upp mig och katterna i Ronneby och vi körde hem till mitt i Önnestad. Mamma och jag tog en liten affärrunda på fredagen och kollade in lite möbelaffärer och bikupan. (Det var då jag upptäckte att denna förkylningen inte är att leka med..)
Jag hittade lite småsaker som ska förvalndlas till julklappar och så en jättefin kruka på rea hos Möbelhuset.

Vi firade inte halloween så mycke.. Stefan och jag hade tänkt göra pumpalycktor men vi var nog för sent ute då vi på lrödagen letade efter pumpor på Maxi.. Får bli jullyktor istället längre fram..

Jag har nog inte skrivit det här, men har tjatat om de på facebook och i tele så alla som läser detta vet nog redan de.. Men iaf!
Jag ska hålla i julpysslet på skolan i år! WIE!! :D
Igår letade jag upp lite pyssel man kan göra.. Ska sammanställa en inköpslista å gå å be om pengar hos rektorn. Som jag fortfarande e sne på.

Vi fick en räkning för ett tag sen fråns kolan där de ville ha 300 kr för konstnärsmaterial. Och detta hade Ingen blivit informerad om. Så jag och ett par till gick och pratade med rektorn dan efter vi hade fått räkningen och han lovade att kolla upp det och sa att det verkade underligt och så kan det ju inte gå till.
Men han hörde inte av sig sen, och de gånger vi var och sökte honom var han inte tillgänglig. Så tillslut kommer han till bild och inleder med att tala om för oss att Alla kurser alltid kostar pengar å det får man räkna med. Och han har minsann bläddrat i en katalog där det visst står att det tillkommer vissa kostnader. Om det frågade jag vilketn katalog, var står det? Och exakt vad? Och det svarar han nåt undvikande intetsägande på.
En i klassen vill minnas att vi visst blivit informerade om dett första dagen och säger detta högt och tydligt, varpå rektorn tar det som nog och att allt är avklarat då och går. Vi är rätt frustrerade och sura där uppe i bildsalen och före lunch råder en kass tyst spänd stämmning. Under lunchen dock träffar vi den första läraren vi hade i bild som påstås ha informerat oss om kostnader. Så jag frågar henne vad som har hänt, om det har blivit någor missförstånd eller vad?
Och hon säger att hon skickat ut info om kostnader till receptionen som skulle skickats ut till lärare men det har tydligen inte hänt. Hon frågade oss första gången om vi fått info om terminsavgiften och det sa vi att vi hade. Vi an tog att hon menade terminsavgiften på 600 som ska täcka alla materialkostnader. Men Hon menade terminsavgiften på 300 som alla som gick bild fick betala extra.
Så det blev ju missförstånd.. Och hon gjorde sitt, hon hade ju informerat. Men vi hade inte fått Någon info tidigare så vi refererade Helt fel... Jäkligt dåligt skött av skolan.. Av rektorn.. Han erkänd einte ens att de hade gjort fel, sa bara att vi visst hade blivit informerade och att vi borde räkan med att betala extra. Men ändå av nån anledning så har han "gått med på" att vi bara behöver betala En termisnavgift istället för två. Vilket jag tycker tyder på att han Vet att de har gjort fel. Annars finns det ju ingen anledning att halvera vår kostnad??


Oj.. hehe, tänkte ja skulle skriva om detta när de va aktuellt men de blev inte av så ja trodde de hade runnit ut i sanden.. Men det tyckte inte fingrarna när de äntligen fick möta tangentbordet i bloggen...

Jag har börjat spela massa Farmville på facebook.. Man har djur å sånt. Plöjer, sår å skördar.. Fun=). Har till och med fått Anna att joina Facebook nu!:D


Dessa fina djuren stötte jag och Stefan på en dag när vi var ute och gick. =)



Kommentarer
Postat av: Carolyne

Jag känner maj också rätt så kasst... Men den jävla rektorn borde avskedas. På elevrådet så har vi försökt att dom ska laga vegansikt mat till en vegan. Men det går dom inte på. Det är precis samma sak och neka som en person har reliös bakgrund e.x muslin får inte äta kött. Jävla pisserekotor

Postat av: Leia

Schysst design du har på din blogg. Har du gjort den själv? Skitsnyggt i alla fall!

2011-05-08 @ 16:41:05
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback