Tro

Jag kom att tänka på en tanke jag hade för längesen. Jag minns att jag var nära skolan, kanske orienterade vi. Det var innan jag började fundera på andra religioner än kristendomen och jag såg mig själv fortfarande som kristen. Det var alltså rätt kort efter det att vi flyttat från Rydaholm och jag gick nog i femman.

Jag tänkte att jag skulle vara nöjd och glad med hur jag såg ut för Gud hade skapat mig så här. Och det hade han gjort av en anledning.

Ibland saknar jag det enkla i att vara kristen. Det är så skönt att kunna tro på nån annan, lägga över ansvaret. Känna att man aldrig är ensam. När jag var lite bad jag till Gud varje kväll och jag pratade med honom när jag behövde stöd.
Det var skönt.

Kommentarer
Postat av: Livvy

Hej Freja!



Jag tror inte att de skorna går att få tag på. Köpte dem på Asos i vintras på deras höstrea. :(




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback