Högskoleprov

Attsingens vad tiden går. Nu är det ju dax att skriva igen!
Sen sist har jag redovisat massa arbeten och skrivit högskoleprovet=).
Jag redovisade en powerpoint i historia om Robert Koch. Gick hyffsat bra. Och i samhälle höll jag och en klasskompis en lektion om Sveriges och USAs försvar och jag fick prata lite om minor. Det gick också hyffsat bra. Vi fick iaf beröm.
Och på högskoleprovet hade jag 89 rätt om jag skrivit av mina svar rätt. Vi får se om några veckor vad det blir i normeringstabellen, men jag känner mig hyffsat nöjd över det med. Och det var ju första gången så jag kan nog förbättra lite. Missade många fler ord än jag hade räknat med, fick 29/40. (Fast nu när jag tänker efter så är ju inte det dåligt procentuellt.. på nogdelen hade jag bara hälften rätt..)

Annars har det inte hänt så mycket.
Jag är i en miniatyr-period. Här svänger det minsann!

Jag halkar efter lite i engelskan känner jag. Försöker för fulla muggar hålla jämn takt med resten av klassen men det är svårt. Imorse orkade jag facktiskt inte gå dit. Men det är engelska imorn med och jag får inte missa för mycket..  Huh..
Vi har muntligt prov i naturkunskapen imorn med. Om genetik. Det är rätt intressant.. Får se hur det går.. Jag förutspår att jag kommer få prestationsångest. Blivit av med mycket av den, men den börjar smyga tillbaka känner jag.

Det är bara tre dagar kvar, sen har vi TIODAGARSLOV! Härligt!
Mamma (och förhoppningsvis Anna) kommer på lördag och umgås med mig. Och tar katterna med sig tillbaka. Så åker jag nog till Ronneby och älsklingen på söndag. Efter lovet går vi i skolan en vecka, innan det bär av till Prag.
Har nån varit där? Tips?=)

På fredag är det kanske fest. Jag och Nicole planerar att festa lite iaf. Det är minsann på tiden. Vi har massor att fira. Inte minst att vi gjorde högskoleprovet i lördags och inte dog på fläcken av pressen. Att vi är klara med enkäten! (Ska bara hängas upp med...)
Hmm.. finns nog mer..

Behöver skärpa till mig när det kommer till mina matvanor. Äter alldeles för mycket sött och choklad. Men jag Måste. Det är hur sjukt svårt som helst att låta bli.
Jag fortsätter försöka.

Ne, nu får jag borsta gaddarna och plugga genetik innan det är sovdags.

Kommentarer
Postat av: Vickan

Enligt Sandra, min kompis, som är värsta plugghästen och hade typ högsta betyg i allt i skolan körde också på de där orden, det var tydligen rätt svåra har jag hört, och typ 1000 år gamla! Fattar inte varför man har med sånt..


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback