Jullov

Jisses vad fort tiden går.. det känns som det var igår vi hade pysseldag på skolan.. Men det var det inte.
Skolan har slutat för terminen och jag har åkt till Ronneby.
Då ska vi se vad som har hänt sen sist..

Fasiken.. minnet sviker mig.. eller så har jag inte gjort nåt... Vi struntar i den kronologiska ordningen å tar det i den ordning jag minns det.

Jo, det var julklappsutdelning i skolan i torsdags! Det är så att vi har världens gulligaste och generösaste kille i vår klass och han hade gjort iordning massa fina paket. Jag fick ett litet bord och en skänk i miniatyr. WIE:D Nu måste jag fixa ett litet dockskåp eller ett tittskåp som jag kan ställa de i.
På kvällen samma dag var det dags för den årliga julmiddagen som blev jättetrevlig. Tyvärr kom inte Schnell som hade blivit påkörd på väg dit (ingen fara, det var inte så allvarligt och han kom dan efter!). Elin saknades med..
Efter middagen bjöd tolkarna som vanligt på förstklassigt julspex=).

Det kändes som ett naturligt avslut den kvällen, men vi slutade inte då, utan först till lunch dan efter. Rektorn måste ju få hålla sitt tal i aulan innan vi är redo att resa hemmåt och fira jul.

 

Älsklingen kom till mig på lördagen (jobbade seeent på fredagen). Och på söndagen fick han köra tillbaka hem igen:P. Med mig och katterna och maaassa julklappar. Igår och idag jobbar han så jag underhåller mig med massa söta spel på facebook.. Och ser på rent hus på tv.. Det är en jättegullig gammal man som ser ut och låter som nalle puh jättemycket..
-Hur ofta tvättar du handfatet? säger hon den ena städtanten barskt.
-Ja, det blir väl en gån i veckan, säger den gulliga farbrorn timitt.
-Det räcker inte, du får göra det var tredje dag!

Haha!

Förra gången katterna var här så hittade de den rena tvätten som låg vikt och klar för skåpen på vardagsrumsbordet på max 5 min. Så idag plockade vi bort den, förutom ett par tröjor som låg kvar, och ett par tröjor som jag la på byrån i sovrummet. Men Lisa valde den ena högen och Lillan hittade den andra... De är experter på att håra ner rent..

På onsdag kväll eller vid lunchtid på julafton tar jag bussen hem till Växjö.. Ska bli mysigt:)



(ursäkta den obäddade sängen å de..)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback