Måndag

Denna helgen har det hänt en del. I lördags var jag på stan och sålde böcker för skolan mellan kl 13 och 15. Det var jättefint väder och en hel del folk på stan, så det var trevligt. Men jag gjorde inte så mycket.. Satt mest där och delade ut lite bokmärken. Gick en runda och köpte lite böcker.. såna där gamla fina böcker..
Oh, jag fick en tröja med! Av skolan.. Den är röd, och så står det önnestad folkhögskola på den. Fin och bekväm=). Men jag vet ine ritkigt när ja ska använda den.. Får ut å göra saker för skolan fler gånger helt enkelt..

Sen besökte jag cityzoo en sväng. Jag tycker om cityzoo=).
Vid åttatiden på kvällen dök mamma och Anna upp. Vi gjorde tonfisksallad och anna fick sina presenter.
Och så såg vi Pearl Harbor. Den är ju så sorglig. Kändes verkligen tragiskt när alla dog.. Så många.. Men jag blundar och öppnar ögonen igen när det handlar om kärlek igen..
Och igår åkte mamma och jag runt i lite affärer, biltema, rusta och ÖB. Såna affärer jag inte kommer till annars. Köpte kollegieblock, tvål, pennor och vitkgitast av allt, tuggummin.

Skolan börjar lugnt och försiktigt som vanligt, med matte och mentortid. Det har löst sig i matten nu. Rätt mycke. jag är klar med häftet iaf.. Jag måste bara hålla mig lugn så går de=P..
Lisa hålle rpå att styra upp en klassfest, men efterssom hon var sjuk idag fick jag tala om för klassen på mentortiden, att det är fest på G. På lördag kl sju bestämde vi att träffas vid rese. Ska bli kul!!=)
Vill gärna lära käna klassen lite bättre.. Vi är så spridda nu..

Och så har jag ju haft idrott idag. Som vanligt spelar jag minitennis som ensam elev med en bunt lärare innan de dyker upp några till elever. Tre kom idag efter ca 45 minuter och då hann vi med att spela först basket och sen fotboll.
Basket som jag ville. Det var snällt av dom=). Jag är kass på det med.. Men tycker de e roligare än fotboll iaf.
Men idag var fotbollen helt ok. Jag gjorde TVÅ MÅL!!! Det var iofs mina lagkamrater som gjorde jobbet och jag fick den att lägga in jättefint, men det är rätt många gånger som jag lyckats shabbla bort det ändå. Och vid TVÅ tilfällen idag gjorde jag Inte det!! Så vi vann=D. De va nice..

Nu vilar jag och softar en stund. Jag tror jag håller på att bli förkyld=S. Ska göra allt jag kan för att inte bli det..
Om en stund ska jag städa, för Sanna och Jackie ska nog komma hem till mig imorn efter skolan och fika. Mysigt!!

Har massa planer på G, men de får bli en annan gång.. När de närmar sig..
Nu blev ni lite nyfikna va?;)



Kommentarer
Postat av: willy

jo, nyfikna blev vi,väntar med spänning,på nästa inlägg,,, kram Ellinor,

2008-09-02 @ 00:05:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback