Massa massa...

Idag ska ni minsann få massa bilder! Ja har köpt ny mobil=). Å då kunde ja trixa till de så ja förde över bilderna från gammla mobilen till den nya å fick på det viset in dom i datan! OCH med denna nya Heta kameramobilen tar ja massa bilder varje da så det borde vara några som är värda att visas därifrån med

Såklart har det hänt massor.  Förra veckan var helt fullsmockad. Mest med massa skolgrejer. På tisdagen redovisade vi svenskaarbetet. Jag berättade om romantiken i Frankrike.. Sen åkte vi ut på expedition med naturkunskapen. Först till nån skog i torsebro typ å sen stannade vi på vägen tillbaka mellan torsebro å färlöv och plockade hajtänder. HELcoolt! Ja hittade tre stycken.. Gav en var till mina brorsbarn=). De e ju så obegripligt gammla.. Häftig känsla att hålla de i handen.. Ska nog ta med mina Anna å mamma dit nånda..
På onsden redovisade vi på samhällen. Vi hade gjort ett arbete om massmedia. Tycker vi gjorde de rätt bra=).
Och framför allt så blev jag och Johanna vänner igen efter flera månader av.. ja.. ihopbiten tystnad=p.
Det är ja glad för=D. Asså att vi e vänner igen=).
På torsdagen kom A hem å fikade hos mig.. Mysigt=).

Sen kom helgen å supervärme. Söta Emma fyllde fyra den veckan å hade kalaset på lördagen. Det var jättetrevligt=). Åt massa gott med.. Efter det åkte ja till orana. Pratade om en grej ja ska göra nästa vecka..

103616-349 På lördagkvällen grillade vi. Så mysigt! Vi satt ute på verandan å åt. Och så sov jag över och spenderade en superskön och behövligt vilosam söndag där med. Åt gott ute på verandan då med. Låg å solade vid dammen. Fotade lite å kom en bra bit in i engelskaboken (som är klar nu).



Här tar Emma och Erik en cykeltur.
Erik var supersvår att fånga på bild den dagen så det är mest bilder på Emma.

  
 

Emma provar sin födelsedagspresent=)
103616-348



Nu i tisdags var vi ute på expedition med naturkunskapen igen. Tredje och sista gången. Då besökte vi kjugekull. Där var verkligen SUPERFINT! Och där var massa smultronblommor såg jag så..

  
 
  
Denna bilden får mig att tänka på en dröm
som man skymtar lite svagt bakom ett skimmer av halvt vakentillstånd.




Sen den dan stressade ja in till stan å köpte massa baksaker så ja kunde göra tårta. Som ja hade med idag till friskvården. Fixade ihop kladdkakan igår (med rivet apelsinskal, mums, tack för tipset syrran!) och gjorde gräddtårtan imorse. Det är typ samma som Mia serverade på Emmas kalas. Så god och enkel att göra! Supersmart..
Iaf, vi åkte ju ut, långt ut i skogen, till en tjej som hade massa islandshästar där vi skulle rida. Eller ja, inte vi.. Alla utom jag, läraren å en till=P. Där var också superfint. Vi tog en promenix i skogen, och några som red första omgången hängde på då med. Nice=).
Sen blev jag avsläppt i stan och tog en fika med glädjespridaren Anni=). Nu är jag nyss hemkommen..
Ska sätta på en kanna te å se på Medium nu!=D

  
  

Här har vi samhälle och lyssnar på andra gruppers temaredovisningar..
  

Här sitter vi på en rast tror jag. Nicole tycker att jag är helt knäpp.. Det gör nog Johanna med..
   

Mobil-lek på lektion..


Förmiddagsfika i matsalen..
 

Rökpaus
 

_____________________________________

Hehe, ja tror bilderna e för stora å en del behöver skäras till så ja fixar de imorn på skolan där datorerna har photoshop. Håll ut=).

Kommentarer
Postat av: Cecilia Grengby

Vilka fina bilder! Men varför red inte du? Det trodde jag du skulle göra, fast en promenad är inte heller fel!

2008-05-16 @ 13:47:07
Postat av: Nicole

Du har tagit över min roll som paparazzi nu hehe ;-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback