Torsdag

Till att börja med måste jag lägga till en viktig sak som jag (fy mig!!!) hade glömt. Jag fick faktiskt post på alla hjärtans dag. Och ingen vanlig post heller. Jag fick vit choklad! (Min favvo ju=) Av kära underbara söta mamma och Anna (och blondie tror jag med=P). Med den där söta mirandanallen på... Blev jätteglad faktiskt.. Trots att det försvann ut huvudet när jag skulle skriva=P...

Så. Nuhar det bara gått en och en halv vecka sen sist. Jag har ungefär en halvtimme kvar innan jag börjar nästa lektion. Jag är alltså i skolan nu..
Förra veckan var jag ju i malmö, på malmö högskolas öppna hus. Men det har jag ju redan tjatat om och länkat å sånt. Förra onsdagen så bowlade jag och B och hennes son A. Det var jättetrevligt=). B vann och A och jag kom på delad andra plats.. Bowlade ju för några veckor sen med orana, å då gick det mycket bättre poängmässigt, för min del.. Men jag slog iaf några strikar denna gången med=).

Helgen. Den var helt fullplanerad.. Skulle ha filmkväll med Nicole och på söndagens skulle vi blåsa ägg..
Men typ alla fick förhinder.. Det var ju klart synd.. Men jag städade och fixade och roade mig på egen hand.. =)

Denna veckan inledde jag med matteprov. Det gick rätt bra tror jag.. Fick fram rätt resultat Vet jag men jag gick kanske lite komplicerade vägar.. Försökte förklara hur jag menade=P..
I tisdags så var det en tjej från uppsala universitet här.. Hon pratade mest om teknik å sånt.. Men vi som inte visste riktigt vad vi ville bli hade en egen pratstund med henne. Hon gav tipset att man kunde kolla på arbetsförmedlingens hemsida.. Se vad det finns för jobb å så.. Ska prova det tror jag...
På eftermiddagen sen så blev äggmålningen av som tidigare blivit uppskjuten.. Det var superdupermysigt=).
Vi bakade muffins med.. Och målade.. Krossade några ägg med.. =)
Jag målade fyra och fick två.. =D Så jag ska nog få ett fint påskris i år.. Om jag får tag på ris.. Hmm..

   
Självklart ekologiska ägg! Och fick ta bild på allt mitt te.. jag dricker knappt te längre=P. Och på sista bilden kollar de på mig när jag var liiten=P.

  
Äggmålning för full rulle och söta Nicole med muffinsen.

 
Lite färdiga ägg. Det med björken gjorde Nicole och impade på mig med. Det ensamma ägget är Idas och med himla fint=).

103616-307

Och muffinsarna som blev över åt vi upp igår.. Så jag har haft besök nu några dagar.. Är roligt.. Umgås..
Jag är ju en rätt social människa.. =P
 
Vi gissade gåtor. Och så hittade de en visbok i hyllan och roade sig med att typ "gissa låten". 

Idag. hmm... har inte hänt nåt utöver det vanliga förutom att vi fick lyssna på  musik i matsalen istället för ha lektion efter maten. Jag skulle haft kumdo (nåt) med friskvården ju så blev lite besviken.. Men vi ska ha det näste vecka istället så det är lugnt! Och musiken var bra! Det var fem elever från en forlkhögskola högre upp i landet som var ute och turnerade..

Och påtal om musik så ska jag på konsert på lördag. Tror jag.. Viky erbjöd mig en biljett iaf.. Men så svarar hon ju inte i tele när man ringer! ;)

Kommer bilder i eftermiddag tror jag.. Har massa söta kattbilder med=) (uppdaterat)

 
Och dessa hittde jag med i kameran. Jag gick ju linnerundan i måndags med, det glömde jag helt bort att berätta om. Det var jättetrevligt och vi hade Supertur med vädret. Skönt! Men de var rätt långt och trött var jag efteråt.
så..
 
Då skulle jag och Nicole gå å fika tänkte vi. Och då hittade vi Viky och Tess=). Mysigt var det!!


KATTERNA

   

  

 

 

   

 

Kommentarer
Postat av: Jonne

Bilder ser vi fram emot*ler*

Postat av: viktoria

du ska få biljetten, jag vet bara inte när/var/hur än.. jag är inte 100 på att jag ska gå än men du har ju nicole iaf :P

2008-03-13 @ 18:13:29
URL: http://revolt.blogg.se
Postat av: Lisa

naw dom e så söta dina kissar..speciellt den där lillan kollar på tv hihi...kraams

2008-03-13 @ 19:56:55
URL: http://Lisafi.blogg.se
Postat av: Cecilia Grengby

kattbilderna är underbara! Min Saga gillar också att ligga i små kartonger. Ha det kul på konseren. Ja just det -fina påskägg det var evigheter jag gjorde såna, blir lite inspirerad...

2008-03-14 @ 11:34:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback