Luciadagen

Nu har det gått nästan en vecka och ska jag undvika dessa milslånga inlägg så får jag skriva lite nu tror jag.
Jag  börjar med att berätta om tisdagen. Dagens höjdpunkt var helt klart naturkunskapen. Vi labbade igen och det var jättekul! Matilda och jag labbade tillsammans. I vår lilla grupp blev det bara två par och en triss. Men det är mysigt=). Labben gick ut på att vi skulle ta en droppe blod på tre små glasgrejer å så bredvid skulle vi lägga en droppe av en lösning. Olika lösningar på de tre olika glasgrejerna. Vi såg hur celler reagerade när den typ löstes i olika saltlösningar. Det var helhäftigt att kolla i mikroskopen. Ibland var det ritkgit vackert! Som röda landskap.. Både Matilda och jag var lite skraja för  nålen, men till slut bestämde vi att vi skulle sticka mitt finger för blod. Men jag vågade inte själv så läraren fick göra det. Jag blev demonstrationen som visade de andra hur de skulle göra. Jag vågade inte kolla. Huh. Men de kändes typ inte=P.

Onsdagen handlade oom att fixa de sista till festen. Vi hade lite smått panik för det var massa som inte var klart. Det blev inte ritkigt den invigning som vi trodde i torsdags, för det ända som är där det ska va är sofforna. Vi saknar draperiena/gardinerna, pallarna, den stora växten, stereobänken och stereon. Vi fick ta ner massa stolar å fåtöljer å låna sålänge. Och vi lånade en stereogrej från skolan. PAanläggning hette de kanske? I don't know...
Huh vad vi joxade. När vi kom fram till att vi inte hann fixa en stereo innan festen och att vi måste låna en fick vi först leta reda på den ansvarige läraren och be om lov. Vi fick lov men han visste inte var den var. Och det gjorde inte vaktmästaren heller, Men sen visade det sig att den redan stod i musikcafeet så de va ju nice!

Så kom då festdagen. Dagen med stort D. Vår luciafestdag!
När alla lektioner var avklarade tjugo i fyra gick Gorm och jag till lilla Matöppet och köpte läsk och chips. Sen hämtade vi stolar (Det gjorde Gorm och Alwx=P) och så pyntade vi (det gjorde jag). Ellen hjälpte mig lite me. Vi gjorde apelsinnejlikor och hängde upp massa glitter. Det blev rätt nice! Glömde ta kort dock..
När det var fixat skingrades vi för att göra oss iordning i våra hem. Ellen hängde på mig och vi tog en sväng förbi pizzerian och plockade upp ett par pizzor som vi kunde fylla magen med. De va mums!
När vi käkat, gjort oss fina och väntat en stund gick vi tillbaka till skolan. Där hällde vi upp chipsen och pepparkakorna. Och läsk och bär i bålskålen. Den va god förästen. Fast läsk med hallon kan völ inte bli annat än nice?=)
Festen var jättemysig! Det kom en hel del folk, och stämmningen var jättebra! Inget bråk å så.. Det kändes hellyckat!
Och så började det snöa på vår festdag lixom. Det var fint!=)
Jag blev lite "trött" på slutet och supersockersöta Elin följde mig hem. Och nån hade snott mina cigg så hon lämnade några till mig. Så sött! Och några skulle sova hos mig, men de kom aldrig. Två sov nog på internatet och en hittade inte.. Stackarn..=P Aja..
Jag mådde inte alls bra dan efter, igårmorse. Vi skulle ju städa å sånt å jag hade lite panik över det. Men till slut fick jag tag på elevrådsElin som hade lovat att hjälpa till och hon sa att de hade fixat de för längesen.. Så när jag lyckades komma iväg vid lunchtid behövde jag bara sopa lite och ta upp skålarna till matsalen. Också sweet!!=)

Så jag hade bara samhälle igår. Missade tyvärr lucian med. Men vad gör man? (Låter bli alkohol kanske=P),
Men de var en engångsföreteelse ju=P.
Iaf, på samhället fixade vi klart enkäten vi har jobbat med och vi hade enskilda samtal med läraren. Han sa jättesnälla saker om mig, till mig. Så jag gick runt med ett stort leende den dan och var allmänt lycklig.=)

Så tog vi oss downtown, och jag tog tåget vidare till Ronneby. Jag hann dock kika in en sväng på cityzoo innan tåget gick. De är så söta där=).
Så igår när jag kom åkte vi och handlade och matade Stefans mammas katt. Supersöt katt=).
Vi gjorde räksoppa igår. Den var jättegod. Men vi måste göra räksoppa efter mitt recept med för det är helt olika saker. Räksoppor kan se väldig olika ut. (Inte mitt recept, pappas systers mans recept är det.)

Yeahyea, nu sitter jag i Ronneby och skriver på Stefans laptop. Han har jobbat lite och blev klar nu så jag får väl med stänga ner. Vi ska nog till Kosta Outlet imorn.. Nice=). Och ullared nästa helg.. Kanske.. Vi får se..


Kommentarer
Postat av: vicci

elli!!! Jag saknar dig massor. Isac börjar ju bli stor nu,hade du tänkt komma snart?

pusspuss

2008-12-13 @ 16:45:46
Postat av: viktoria

saknar cityzoo!!! du får hälsa dem från mig!

Postat av: annie

hej gumman!

jag åker hem idag tror jag... Är inte ledig under jul så jag kommer inte vara hemma i småland då :-(

Puss puss saknar dig

2008-12-16 @ 03:33:50
URL: http://sadannie.blogg.se/
Postat av: anna

Syrran! Du måste lära dig vad milslånga inlägg betyder!! Skriv varje dag eller varannan dag istället!!

807 ord är lååångt

1140 ord i förra ger bara en skillnad på 333 ord.

Nu om du skrev inlägg på 333 ord då är det lagom!:D:DD:D:



Tycker ni har många fester där nere...

2008-12-18 @ 17:25:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback