Hålla helg

Sådär, då var det fredag! Och idag har jag varit i skoan. Såklart=). Det har varit en trevlig dag! Har haft matte, historia och samhälle. Historia och samhälle känns bra. Spec samhälle. Idag var vi en liten mysig grupp och typ alla pratade och vi diskuterade lite.. (Lite). De va kul=).
Men matten är lite trög just nu. Jag hoppas på att det är sommarlovet som bromsat hjärnan och att jag får upp farten så småningom. Nu repeterar jag lite matte B innan jag ska börja på C.
Men idag kom jag till en sida i häftet med ekvationer och sånt som jag inte kände igen alls. Typ hur man räknar ut räta vinklar i ett kordinatsystem. Nåt. Tror ja fattat de.. Fast typ.. bara åt ena hållet=P. Man har två linjer och räknar ut lutningen (K) och gångar det och blir det -1 så är möts dessa linjer och bildar en rät vinkel. Men.. Äsh. Jag får fundera lite över det..
Men kände imorse på matten at tjag börjar bli lite stressad.. Som förr i tiden. Mer press nu ju, när jag klarade två kurser förra läsåret. Jag ska slappna av.. Jag Vet att det går.

Och igår träffade jag ju Terese och det var jättemysigt=). Vi gick lite på stan och sen tog vi en fika.
Hittade lite småprylar till min aösta lillasyster som hon ska få imorn eller på söndag=). Och så lånade jag tre böcker på bibblan om Marie Curie. Jag ska ju skriva uppsats om henne, har jag sagt de?
Men kom på att.. Det är kanske lite överdrivet.. Det ska va en uppsats på 2-3 sidor.. Men äsh, nu har ja massa fakta iaf=P.
Och snygg källförteckning!

Klockan två när skolan slutade gick jag direkt hem och började putsa och städa, så nu är här skinande rent! Torkade äntligen golven med som jag tänkt göra nu i typ några veckor=P.
Och sen traskade jag iväg till affären och hämtade min nya fina väska som hade kommit!=D
Det blev ingen av de tre jag visade.
Hittade en Urläcker väska på
nuknuk. Det känns som den hoppat direkt ur mitt huvud, den är precis som jag vill ha den.
Det är denna väskan jag drömt om i.. iaf över ett år. Wie=D




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback