Minitennis

Idag har jag gjort nåt bra=). Men det kommer jag till senare. Dagen började med att vi samlades alla i aulan, allmän och college för att bli indelade i mattegrupperna. De sa våra namn och vi sa vad vi skulle läsa och hur många timmar. Men det var tydligen inte så lätt att få grupeprna att gå ihop. Men det får de lösa.. Och det gör de nog=)
Sen fick vi lång rast igen (många sådana nu) innan vi skulle ha engelska. Då samlades vi i matsalen för att göra prov. Samma prov vi gjorde förra året, och vi som redan gjort de fick göra de en gång till.. Jag fick massa prestationsångest och var rädd att göra sämre än förra gången (man kan ju lixom inte backa å bli sämre!?), men det kändes bra!
Förästen, vi ska förhoppningsvis ha D som lärare i engelska i år. D är från amerika och pratar massa engelska, e shysst och... asså en jättebra lärare. Förra året pratade vi ju knappt engelska på lektionerna lixom=P.
Det är med helnice=D. Hoppas, hoppas, hoppas...

Som avslut på skoldelen av dagen fick vi lyssna på en grupp som spelade fiol, cello och piano. Riktigt läckert var de! jag älskar stråkinstrument.. Men det är så mycket bättre live.. tycker jag..
Men ett störande moment var att rektorn skulle prata mellan Varje.. hmm.. låt.. (säger man så?=P)
Och han sa inget vettigt. Han bara babblade och sa massa strunt. Blev pinsamt tillslut=S.
Jag försöker komma ihåg vad gruppen hette.. Men det namnet har helt enkelt inte fastnat i mitt huvud.. Däremot kommer jag ihåg att det är Leroy Andersson som har.. skrivit.. det de framförde=P.

To the good part!
Jag skulle ju börja vara med på idrotten idag. Och det var jag=). Men efterssom det var första gången och inte så många vet att det Är idrott för de som vill så var vi inte så många där idag. Eller typ.. jag var enda eleven i en timme=P. Sen kom tre elever som gick här förra året met å spelade lite boll typ..
Hur som, jag å lärarna spelade minitennis! Det var jättekul=).
Jag fick gå i God tid, för jag blev så nervös å blev rädd at tjag inte skulle våga gå om jag inte gick direkt. I did it=).

Nu ska jag snart koka blomkål och se på humor på 6an. Mys=).



Kommentarer
Postat av: cicci

Vilken bra ide att gå tidigt, så du tog dig dit och inte hann ångra dig av nervösitet! Coolt! Vad är minitennis?

Jag jobbar helgen, sen börjar min skola på tisdag = skönt med rutin igen och en enkel vardag! Synes, kram kram / C

2008-08-21 @ 22:19:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback