Hösten kommer

Nu har en vecka av andra läsåret gått. Det är nice=). Vi kom igång lite i fredags. Då började dagen med matte och vi satte igång med räknandet direkt.
Förästen, jag har ju ett litet dilemma, de att jag måste läsa tre år på folkhögskola för att få gymnasiebehörighet, typ, och få söka till högskola/universitet och att sista året (nästa år alltså) måste jag läsa om kurser jag redan läst.
Och detta pratade jag lite om med G i onsdags och då på matten i fredags tog han upp det och undrade om jag var intreserad av naturvetenskap och att jag då kunde läsa college natur sista året. Då får jag alla behörigheter som behövs för att söka till alla utbildningar i sverige. Det är himla nice=). Så det var kul att höra!
Det är ju en jättebra chans med att prova om det är den linjen jag vill gå. Sista tiden har jag ju mer varit inne åt andra hållet, beteendevetare och så.. Aja=P Det är lång tid kvar!
 
I fredagskväll var jag ute en sväng och drack en cider på Modesto med Johanna L, och två kompisar till henne. Det var jättetrevligt! Men det räckte med en cider för at få mig snurrig. Men det beror förmodligen med största sannolikhet på att jag inte ätit skärskilt mycke de senaste veckorna=P.
Vi upptäckte när vi satt där att alla hade mörkt lila nagellack. Det tyckte jag var lite kul.. Att fyra tjejer (med rätt olika stilar) råkar välja samma färg. =)
Vi sa iaf hejdå till Johanna som flyttade till Uppsala i lördags. Känns jättetråkigt att hon flyttar så långt. Men samtidigt är det ju jättekul att hon kom in!  Nu har jag många uppe i sthlmstrakten att hälsa på så nu får ja minsann ta å göra de!=P

Igår, lördag, så tog jag bussen till stan igen och shoppade lite. Tshirtar att ha på skolidrotten (ville ha pösiga, har bara rätt tajta), Dyr miniräknare (till matte C =D) och massa frysta grönsaker, örtsalt och massa annat smått som snart kommer ta slut.. Och så hann jag träffa Annie en sväng och ta en kaffe med henne=). Alltid lika trevligt!

Oh, beställde böcker från adlibris med häromdan. Det blev bara tre böcker men de är inte billiga så jag kom ändå upp i 1166kr!!



Och se. Hösten är redan här..


Kommentarer
Postat av: viktoria

Vad morrade du åt nu? :P

Postat av: lisa

du o jag kommer regera på natur B elr hur? ;P

2008-08-24 @ 22:27:51
URL: http://lisafi.blogg.
Postat av: Anna

fin bild! tagen med kamera? så bra upplösning!!!

2008-08-29 @ 16:40:38
Postat av: Anna

Mobilkamera klart den är tagen med kamera knappast du har målat den

2008-08-29 @ 16:42:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback