Skoltripps, S.B., födelsedag och fikor

Så. Då gör jag ett nytt försök. Jag skrev blogg i torsdags, så ni vet, men det försvann.. Jag vet, jag är hopplös. Så småningom blir jag väl bättre på att uppdatera. Ja..

Jag funderade på att göra massa små inlägg nu på en gång istället för ett låångt. Så blir det nog. Nej. Förästen.. De e inte min stil.. Jag gillar att plåga er med mina låånga texter=D.

Så. Sist jag skrev var första april. Ser nu att jag glömde då att skriva att jag inte blev lurad.. Det ni! Eller så kanske jag blev det.. jag hade inte en tanke på att det var lurdagen.. Hur som helst, den veckan var rätt händelselös. Ser det ut som i min kalender.. Och jag minns inte riktigt. Men jag var på en intressant fotomässa i Jönköping på fredagen med skolan.

Där på mässan hade de massa seminarium och vi var å lyssnade på Brutus Östling som visade sina bilder och berättade om dom. Det var jättecoolt! Blev imponerad att han mindes så mycket om varje bild. Det var rätt många lixom.. Och de var jättefina. Han fotar alltså fåglar. Mest. Han hade fotat massa pingviner med..

image331

Jo! Åh! Nu kom jag ju på nåt jätteroligt som hände den veckan!

Då på lördagen så hade S.B. förfest hemma hos sig och så gick vi ut på ända stället i lilla Bromölla. Det var jätteroligt! Nicole var också där, men hon skulle ju till Berlin så hon fick dra hem tidigt.. Men det var jättekul ändå=).

Det var länge sen jag var på en så roligt förfest.. Där var massa människor å singstar å de där spelagitarrspelet hela kvällen.. Utestället, som förövrigt hette Brassan (vilket namn lixom?!)

var helt ok. Stället var rätt trist faktiskt men människorna var helt underbara! Och de e ju det som är det allra viktigaste=). Det kom några softa låtar med.. Vill göra om snart..

So. Sen kom Berlinveckan. Alltså då de som valt att pröjsa å följa med till Berlin var ute på sin resa. Det var rätt tomt den veckan. Men de som saknades i min klass var hemma och var sjuka tror jag, för vad jag vet var det bara Nicole i allmän som skulle till Berlin, och hon blev ju med sjuk=P. Vi som blev kvar gjorde också en liten resa.

Vi åkte till Danmark på onsdagen för att besöka domkyrkan och vikingaskeppsmuseet i Roskilde. Har massa massa bilder i mobilen. Men jag kan ju fortfarande inte få över dom..

Det var trevligt. Men det blev lite väl stressigt. Samma kvinna som guidade oss på Louisiana, guidade oss nu. Hon hade läst på massa och det var helt klart hennes info som gjorde resan intressant.


Sen kom dagen då jag var sjuk. Men jag tror nu efteråt att det var allergierna som satte igång. Men jag behövde nog vilan jag fick den dan ändå. På fredan var jag tillbaka i skolan och skrev matteprov. Jag fick reda på resultatet i.. tisdags tror jag.. H kom fram till mig i matkön och sa "du hade 17,5 av 17,5". =D Det var skoj.. Stolt såklart! Det var näst sista provet i matte B.

I like (love?) matte=D

Hann träffa Anni då med och ta en fika. Det var trevligt=). Hon är så söt.

Henne träffade jag igår ju, vi firade att hon fyllde 18! Hon fick några öronhängen av mig och hon blev så glad! Och då blev jag så glad!! =D

Vi var på biljard och efterssom vi var så tidiga var det nästan helt tomt så de spelade hennes skiva=). Alltså en skiva hon hade med sig, inte en hon spelat in=P.

Och så spelade vi biljard.. Jag fick ner några bollar=D


Men nu gick jag händelserna i förväg. Har massa mer att berätta om som hände förra veckan. Eller jag har iaf lite=P. Tisdagen var lite spännande. Iaf för mig. För jag höll min första powerpointpresentation! Jag var så otroligt nervös alltså=P. Då kände jag verkligen mitt hjärta slå..

Sen på eftermiddagen släpade jag med mig Nicole till sjukhuset där hon fick vänta jättelänge när jag gav blod. Bara för att jag ville gå å fika med henne sen=P

Vi gick till Fenix.. Fenix har helt klart slagit ut Darins på cafetoppen..


I torsdags var jag på teater igen. Eller det var mer en revy. Med hasse och tage tror jag. Eller alltså inte med dom, utan med deras texter=P. Jag har ingen aning om vilka de är.. Men jag förmodar att jag har sett dom. Ska kolla upp dedär.

Det var iaf jättetrevligt! stället var jättemysigt! Man satt vid små bord och det blev lixom intimt och personligt.. jag tyckte inte det var så roligt, som jag förväntade mig när det var revy, men de som medverkade var otroligt duktiga så de vägde upp allt. Fast det var ju roligt på sina ställen ändå, misstolka mig inte nu=). Och då träffade jag Jackie igen. Det var längesen! Hon e med fortfarande en solstråle. Vi ska med ta en fika nåndag=).

image336


Och i förgår, i fredags var jag i stan igen och fikade med Nicole. Och så gick vi runt å kollade i butikerna och jag shoppade massa. Men jag fyndar ju mest på rea så det var inte så farligt=). Den stora väskan och den lila köpte jag då för 50 kr styck. Den översta kuvertväskan från glitter köpte jag för ett tag sen och den mördade mitt betalkort med sitt magnetlås. Den lilla svarta är ett traderafynd.


 

Och igår, innan jag träffade Annie å firade med henne, jobbade jag ett par timmar efter att jag blivit blond! Hos frissan alltså=). Fast jag är inte heelblond. Jag slingade hela håret blont så det skulle se mer naturligt ut och för att man får inte så markerad utväxt då. Och det blev bra. Men det får minsann bleka till sig i solen nu med..

 


Imorgon har jag socmöte. Hon kommer hit, hem till mig. Och så kommer Bitte. Vi ska avsluta allt nu.. Nu e jag helt on my own. =S

Och på tisdag ska en bok va klar, som jag inte är klar med. Och på torsdag har vi det stora gramatikprovet. Så nu ska jag ta itu med allt de där.

 

Kommentarer
Postat av: Nicole

Oj vad vi fikat och festat en massa den senaste tiden;) Men det är alltid roligt att vara "ute på vift" med dig =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback