Ja till extremistpropaganda i skolor - djävla idioti

Godmorgon!

Nu är jag upprörd igen. Så först tänkte jag ringa nån, men jag har ju min blogg, det är väl ett mycket bättre ställe att lufta mina åsikter?
Det var iaf så att dom nu nyss sa på
nyheterna på ettan att en rektor som hade nekat nationaldemokraterna att dela ut flygblad på skolgården hade fällts. Även högerextremister har rätt till sin yttrandefrihet och det väger tyngre än.. jag är inte så insatt på alla lagar men t.ex. hets mot folkgrupp?

Det är absolut fruktansvärt att de vuxna i skolvärlden, här rektorn, inte får lov att skydda eleverna mot sånt farligt inflytande. Det finns säkert jättemånga osäkra och på nåt sätt olyckliga eller kanske ensamma ungdomar där som skulle kunna gå med i en sån här grupp/parti bara för gemenskapen. Jag förstår att de måste få dela ut sin reklam på torg å i postlådor. Men på skolor borde vi faktiskt dra gränsen! Det finns lagar som säger att man inte får sända reklam riktat mot barn (så då sänder man via Storbritanien så lagen inte gäller). Är det inte mycket värre att utsätta barns oskyldiga och oskyddade sinne för nasistiska värderingar på deras hemmaplan (skolan) där de ska kunna känna sig trygga än att locka dom att köpa en cyckel mellan barnprogramen på morgonen?

Och det stod "På Karlbergsskolan finns flera elever med invandrarbakgrund. Ragnar Larsson tror att de skulle ta illa vid sig om Nationaldemokraterna hade fått framföra sitt budskap i skolans lokaler."
Vem ska ta ansvar och skydda dom eleverna?! Har inte dom rätt att känna sig trygga i skolan?? Det är väl klart att man känner sig hotat om det kommer en snubbe som har värderingar som gör en helt.. värdelös?

Vad tycker ni?

Kommentarer
Postat av: Anna

tycker inte likadant som du... barn är inte så dumma... å jag tycker inte att man ska censurera eller förbjuda istället borde man uppmuntra en debatt.. förbjuder man så skjuter man bara undan problemet till en annan tid eller på nån annan..

2008-04-25 @ 19:22:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback