Lisa är borta

Igår när jag kom hem kom inte Lisa och mötte mig. Fönstret i köket hade öppnat sig. Men bara jättelite till. Men hon måste ha tagit sig ut där. Klämt sig ut. Vafan ska jag göra? Vad kan jag göra?
Jag känner mig som världens sämsta matte. Och hur kunde jag vara så dum att jag lämnade fönstret öppet? Hur kunde jag Inte Fatta att det kanske skulle lossna.
Jag anmälde de på polisens hemsida och jag ska skriva ut lappar att sätta upp imorn. Jag gick en liten runda innan, men det kändes totalt hopplöst. Hon kan ju vara Var som helst. Och när jag gick såg jar bara fler och fler faror. Bilarna, TÅGET. Gick förbi en skylt med en hund på där det stod, "här vaktar jag". Tänk om hon blivit uppäten av en hund? eller nåt annat djur? Tänk om hon frusit ihjäl? Hon är säkert törstig å hungrig. Och rädd. Var är hon?

Det var helt tomt i natt och hela tiden tror jag att jag hör henne.. och ropar prövande hennes namn. Men det Är inte tassar jag hör och det Är inte hon som jamar i trappuppgången. Inte hon som skymtar precis utanför mitt synfällt och hon jamar inte sådär kuttrande till svara när jag ropar hennes namn.

Annars jävlas internet med mig idag med. Mobilabonemanget har kronglat. Saknar..

Bra saker är att det har varit en bra vecka i övrigt. Passade mina brorsbarn i onsdags och såg en spelning på biljard på kvällen. Myste med viky i fredgas och var på orana i lördags. Fick låna en klänning av Sn till brölloppet. Var mysigt att käka midda med carro i tisdags.. Nu ska jag plugga. Planerat det idag.

Jag vill bara bädda ner mig och tycka jättesynd om mig. Och Lisa.. Lilla Lisa..

image159

Kommentarer
Postat av: Christian

Du ska se att Lisa dyker upp sötis, katter är överlevare och varken kyla eller hundar rår på dom. :)
Jag håller alla tummar jag kan ska du veta, Lisa är ju så söt, precis som sin matte. *ler*

2007-09-16 @ 14:54:52
Postat av: Steffenhermine

Perfect site with convenient navigation. The design also pleases. Thanks!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback