det går fort, fort, fort..

Vi åkte till stenshuvud i torsdags. Där blev vi indelade i grupper och fick gå en tipsrunda som slutade på stranden typ. Där hade de olika stationer med olika "lekar".
I förgår var det prisutdelning. Det var två gupper som delade första platsen, de fick typ en vattenflaska var=P.
Min grupp och en annan delade tredjeplatsen. Tydligen räknas inte andra platsen om det är två på första platsen..
Den logiken tycker ja e konstig.. Iaf, vi fick en linjal å ett mobil/nyckel band=). Åh, både vi å förstaplatsarna fick en gratis fika me.. En stor fin lapp med en suddig bild på en gubbe som dricker ur en pytteliten kopp.. De har fasen lite humor på den där skolan iag=). Åsså fick alla deltagere en varsin penna=D.

I lördags kom mamma och anna. Vi har myst i helgen..  Mamma lagade mass amat som vi frös in i portioner. Jag diskade mest och var roligt sällskap i köket=D. På sönda kväll var jag riktigt trött.. tror de var för det har varit så Mycke nu sista tiden..
orkade inte ens byta om till pyamas=P..
Tack och lov sov mamma å anna till måndagen så de kunde skaka lite liv i mig så jag kom in i dushen å iväg till skolan=P..
På eftermiddagen sen så träffade jag Y.. var superdupermysigt.. Vi kollade i affärer å fikade å babblade..
Igår så kom Viky och hälsade på mig. Vi lagade kyckling med ris. Supergott.. Är så jäkla mättande..
Å hon hade med sig mitt favvogodis, helt gulligt av henne! Så vi hade lite myskväll framför tvn..

Idag har det hänt massor i skolan. Vi har en riktigt skum lärare, som jag tycker mycket illa om just nu. Hon bad en elev läsa upp, och eleven sa nej. Inte elakt eller nåt, utan bara nej, hon ville inte läsa upp nu, för hon tyckte det var för svårt. Och läraren tjatar nårra gånger, sen säger hon bvara nähä, nä då undervisar inte jag. Och så går hon!
Helt jäkla taskit! Mot den eleven och alla andra med. Alla blev helt paffa.
Efter ett tag kom hon tillbaka och det blev att vi jobbade i grupper istället.
Hon bad inte ens om ursäkt. Så otroligt repektlöst.

Jag e klar med läxorna. Läste noläxan igår och svenskaläxan när ja kom hem från skolan ida. Det är om språkhistoria, riktigt trist. No e roligare. Där skulle vi läsa om atomer, vattenatomer. Coolt=)...

Åh! Just ja, e elevrådsrepresentant för 2-3an=). Fast blev inte precis vald. För de va bara ja som "ställde upp"..=P

Kommentarer
Postat av: Cecilia Grengby

Håller med om att det går fort, fort, fort! Känns bra att det funkar i skolan, men FY vilken lärare! Kram på
dig!

2007-09-07 @ 17:25:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback