Om Emil Jensen

Nu är jag nyss hemkommen från konserten och staden. Jag har redan pratat av mig lite, men jag ska försöka formulera mig här också så inte bara mamma får ta del av hur underbar jag tycker Emil är.
Jag är så glad över att jag såg honom, att det löste sig så jag kunde det.
Varenda ord han sa och varenda låt han sjöng, höll jag med om. Han är rolig.
Han fick mig att må bra.
Han berättade om sorg, och hur det är tabu. Och så sjöng han en låt, och det var så fint. Och jag hade velat komma ihåg allt han sa så jag kunde säga det till alal på begravningen imorn, men jag kommer inte ihåg och jag kan inte säga det lika bra som han.
Han pratade om stress och oro och hur mycket det är man ska hinna med nu för tiden. Så väldigt mycket.. Han pratade om handling istället för tanke. Asså om miljöfrågorna. Å så.
Och han pratade om självkänsla och.. så sjöng han en låt, ska lägga in den här nere om jag hittar den, som var helt underbar. De när han sjunger, "ni är inte vackrast i världen, världen är vackrast i er", är så otroligt.. fantastisk.
Jag gick därifrån och var helt lycklig och varm och glad, och jag Önskar verkligen av hela mitt hjärta att alla kunde se honom uppträda. Min uppmaning är: Ta chansen om ni får den!




Kommentarer
Postat av: citron

emil är bra, jag har den tshirten, där det står ni är inte vackrast i världen världen är vackrast i er.
jag har sett han många gånger och han är alltid lika bra. fantastisk. säg till om du vill bränna någon av hans skivor.
jag har pratat med emil engång, och jag har en kompis i växjö som känner han så om emil kommer till växjö vill du kanske åka dit? han brukar vara på biblioteket.
hur gick det på begravningen?
förlåt att jag inte hörde av mig i tid. hur blev det med lisa? jag tänkte jag skulle kunnat passa henne, men jag blev sjuk i fredags natt. lust att ses på lovet? ta hand om dig söt.

2007-10-28 @ 14:14:20
Postat av: Caroline

Han verkar bra, synd bara att han pratar så bred skånska, jag vet inte varför men jag stör mig på det hela tiden :/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback