Begravning och Lillan

I fredags åkte jag till växjö och gick på mormors begravning.. Det var trevligt att träffa släkten igen.. Begravningen var jättefin. Och det var dne braiga prästen. Han som pratat på massa skolavslutningar när jag var liten. En gång på en skolvaslutning had ehan på sig jättestora solglasögon och så pratade han nåt om passion, och jag minns att jag blandade ihop det med passionsfrukt och pensionärer.. Jag var lite förvirrad..
Iaf, så åkte jag hem samma dag och sov hos viky. Fick ring ru nt massa och försöka hitta kattvakt. Till slut hittade jag en vän som kunde titta in hos lisa på lördagen. Jag kom alltså inte hem förens på söndagen. Jobbade lördan å söndan asså=P.
Och var tvungen att sova hos viky för det gick inga bussar. Inte ens på söndagen då jag började kl 12 skulle jag hunnit med buss. Första bussen från önnestad var i stan kl halv två. Suck på det..
Tvn funkar inte heller.. Jag måste visst skaffa en sån där box endå.. Komplicerat.. Men de löser sig väl.. Men det bli nog nårra dar/ett par veckor nu utan tv..

Igår hämtade jag en katt.. Som hade blivit utslängd från sitt hem. Hon har norsk skogskatt i sig så hon har jättelång fin päls och så är hon svart med vitt på magen och vita morrhår. Hon är en riktig skönhet. Och så räknade de ut att hon skulle va knappt ett år. Född i november eller december förra året.. Så ja får väl välja datum sen..
Hon va rlite blyg i början men redan efter en timme spann hon i min famn.. Och hon somnade hos mig i sängen.. Lisa låg å kollade på henne.. Men när jag vaknade låg lillan (som hon heter) under soffan och lisa låg i handfatet på toan.. Lisa fräser åt henne men lillan har inte brytt sig föräns nu.. Nu svarar hon å jamar rätt hjärtskärande.. Men de verkar nyfikna på varandra.. Jag hoppas de löser det snart.. Jag tror de komemr gå bra.. Lisa vet jag är en jättesnäll katt och lillan verkar också va det.. Vi kelade lite innan i soffan med. Hon vågar sig fram ibland, men tror hon vill känna av läget ett tag först i säkerhet (under soffan).
Hon är en riktig kärleksslukare. Och supermysig.. =)..
Kommer bilder när jag fått några bra..=P

Ska jobba imorn och på fredag med. Då är affären stängd och vi ska bara flytta.. På kvällen på freda ska ja på inflyttningsfest hos terese.. Ska försöka få med viky.. Ska bli jätteroligt.. Tror jag kommit på en bra present.. Får spara kvitot om de inte alls går hem=P..

Åh visst ja, skaffade hemförsäkring igår med och passade på att försäkra lisa.. Ska dit imorn på nån lunch igen och försäkra lillan med.. Nu känne rjag mig minsann vuxen och ansvarstagande..=P... Men egentligen borde ja fixat me detta för länge sen.. iaf, nu e de gjort=)..

Idag har jag softat och varit hemma med katterna.. Fick lite tvätt gjord.. Lillan kissade å bajsade i sängen.. Men hon har varit i lådan så hon vet att hon ska dit, tror bara detta är väldigt nytt och läskit för henne.. Jag satte in ena lådan i vardagsrummet istället så hon hittar..

Ne, nu ska jag koka kaffe och se om lisa eller lillan vill kela lite!=)



 


Och en bild på en av de nya leksakerna..

Kommentarer
Postat av: Caroline

Guuud så söta dom är båda två!!! Vad avundsjuk jag blir... :/

Postat av: Lisa

dom kommer vänja sig jag lovar....mina 2 kissar var ocskå sånna i början men sen blir dom bestfriends...jätttttttttte sööt e hon ju ;) naw ...ses på måndag vännen...masssa KRAMAR

2007-10-31 @ 22:45:05
URL: http://Lisafi.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback