Bara galla

Jag är fruktansvärt irriterad. Är du på bra humör och vill fortsätta vara det så sluta läs nu.

Jag börjar med teatern. Vi skulle se en föreställning med svenskan i skolan. En improvisationsteater. Och jag har bara hört massa jättepositiva omdömen om dom så jag såg ju verkligen fram emot det.
Första tio minutrarna blev jag rät besviken, men ville verkligen ha roligt, så jag skrattade med. När det gått en halvtimme börjar jag undra vafan de håller på med. I pausen funderade jag seriöst på att åka hem. Det var riktigt lockande. Men det kändes för respektlöst och läraren satt bara två platser från mig. Så jag stannade.
Men jag tror de flesta i min klass gått hem för det kändes tomt runt oss. Men jag hörde flera som skrattade och de ja åkte med i bussen hem tyckte dom var helt Underbara. Jag FATTAR inte det. Dom var så satans kassa så jag facktiskt är Upprörd över att de har Stulit min tid. För det mesta så var de bara utklädda clowner som struttade runt på scenen och gjorde konstiga läten. Asså det var ju en teater för dagis! Annars så påminde de mest om nån slags standupcomedy. Men ska man köra de så får man ju förbereda lite skämt. Så fort de sa nåt å nån skrattade så körde de på samma grej i tio min. Typ han sa flat-tv. Och folk skrattade. Då fortsatt han prata om de å sa flat-tv fem gånger till. Och dom Skrattade! GAAH!!

OCH. När jag skulle hämta min jacka så gick jag ner å ställde mig bakom massan och det rörde sig framåt å tilslut stod jag längst fram å hade en stor massa bakom mig. Jag står å håller fram kortet. Och den dumma tanten Ser mig och Går förbi mig HELA tiden. Hon ser mig, och tar kortet bredvid mig Hela tiden. Till slut står jag där å håller fram kortet å håller på att börja lipa. När jag äntligen får min jacka är det inga bakom mig. Då är det jag å nån till längre bort som fick hjälp av nån annan kvar. På nåt vänster så hade Hela jäkla högen baokm mig fått sina jackor före mig. Tant!

Och idag skulle vi rida på friskvården. Jag sa i tisdags at tjag orkar inte det, det blir för mycket på en dag. (Va hos tandläkaren imorse med å det e facktiskt ett litet projekt när man bor i önnestad å ska hitta till ett ställe i kristianstad man aldrig varit på innan.)
Men när första gruppen ridit så kände jag att äh, jag kan väl rida. Så jag hoppar upp. Och det ångrar jag med. Det funkade inte alls. Jag har lärt mig att man använder tyglarna och skänklarna och sitsen för att styra en häst.
Denna hästen gick inte med på det. Tanten i mitten sa, jamen du får inte krama med skänklarna då börjar han trava å sen gallopera. Sen sa hon att jag fick inte dra i munnen får då började han gallopera. De va massa ja minns inte, men iaf så var jag tvungen att låta denna obstinata häst ha Väldigt långa tyglar å va väldigt försiktig när jag ville svänga. Vilket betydde att jag fick flaxa en hel del med armarna. Efter tantens instruktioner.
Men jag hade ju ingen kontroll, jag kunde inte göra halt när jag ville för han brydde sig inte om tyglarna å benen var jag tvungen att va noga med att hålla Borta från magen på den å SÅ MYCKET kan man inte göra med sitsen!!
På slutet säger hon att jag ska släppa helt lösa tyglar. So fort jag släpper dom så sätter han fart och jag kortar dom Lite för att få bara Lite kontakt med honom så jag kan styra in honom i hästen framför mig (efter tantens tidigare instruktioner) så han saktar in. Då Säger hon endå att jag har gjort nåt fel. Den puckade hästen va ju puckad!
Asså klart jag gör fel, men de e ridskolehästar, de borde lyda enkla, vanliga komandon, och jag Har faktiskt ridit i många år när jag var yngre. Tant!

Hos tandläkaren gick det väl typ bra. Ska få en bettgrej att ha på natten för ja gnisslar tänder. Numera gör jag det bara när jag är stressad. När jag var liten gjorde jag de typ jämt. men jaja, bättre sent än aldrig.
Åsså ska de dra bort en visdomstand.. Wiie=). En ond visdomstand mindre.. Men lite läskit med.. Men de blir nog bra.. Kom på att jag måste till ungdomsmotagningen å ta ut min pstav. Och kom på att de måste ju Skära upp å Skära bort den. Och det får mig illamående och nervös. Men de blir nog bra de me=P..

Idag fick jag gå in och samla mig en stund på toan i skolan. Jag är så trött och frustrerad och arg och irriterad på allt och alla. Och ledsen. Nu, idag, denna veckan orkar jag inte mer. Allt är bara skit.

Och såklart ställer alla in att gå ut imorn. Daah.. Ja skiter nog i att stiga upp imorn.. Eller ne.. Eller vi får se.

Kommentarer
Postat av: Cecilia Grengby

Oj, vad skönt att du fick ut dig lite, det behövs ibland :-) I stället för att gå omkring och verka så jävla glad hela tiden! Det finns bedövningsplåster att köpa på apotek som du sätter på armen någon timme innan uttag av p-stav -funkade jättebra för mig, kände ingenting! Klart du kan rida, du hade helt rätt hjälper, men ridskolehästar kan tyvärr bli förstörda ibland. Ha det gott!

2007-10-22 @ 18:42:51
Postat av: Lisa

Tack för du alltid e så snäll o bryr dig ellliiipelllii...det betyder mycket, du e underbar..kraaam


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback