Nattäventyr

Knäppa som vi är gick carro och jag ut vid midnatt. Vi bor på varsin sida stan, så vi fick mötas på mitten typ. Vi behövde röra på oss, hade för mycket energi i kroppen. Vi gick helt planlöst och utforska lite. Sen på väg in mot centrum igen stöter vi på en gammal dam på trottoaren. Hon hade ramlat så vi hjälpte henne upp, och skulle följa henne hem. Shit, vi illrade bort oss totalt, hon visste nog inte riktigt vart vi skulle gå. Vi gick typ en km innan vi helt enkelt fick ringa 112. Så väntar vi och så kommer en polisbil. Dom frågar oss lite saker och säger bra jobbat...=)
Kändes bra.. Vi gjorde nåt bra.. Men lixom det är väl självklart. Hon sa att flera hade gått förbi, och bara ignorerat henne. En tjej på cykel hade bara cyklat förbi. Vem FAN hjälper inte en gammal människa om har ramlat att komma på benen? Hon sa att hon hade gått ut när det var ljust, och vi kom till henne runt ett tiden. (på natten asså.) Eller vem som helst för den delen.. En ung människa med=P.
Men vi borde ha ringt 112 direkt. Hehe, nästa gång gör vi det.

Hon sa att hon inte var ute så ofta, att detta var första gången på länge typ. Och carro och jag har lixom inte gjort så här innan. Vi bara valde höger eller vänster när vi kom till en korsning i princip. Så det känns lite som ödet.
Litegrann iaf. Eller rätt mycket.. Jag tror mer på ödet nu än vad jag gjorde innan iaf.

Nu ska jag bara samla mig och mina tankar och lägga mig och sova.. Praktik imorgon..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback