Ikea

Idag ska jag till Ikea. Med några andra från orana.. Citron ska med.. roligast=)
Jag har gått igenom i köket vad som är mitt och vad som är oranas och det är inte såm ycket jag måste ersätta. Äger redan det mesta.. Jag har en ballongvisp som är oranas så de ska jag köpa. Och stekjärnen är oranas så ett sånt ska jag köpa med. Tänkte köpa ett med lock.. Så jag kan göra köttfärsås, utan att det går åt en lite mjölk..
Och så ska jag kolla på fyndet såklart.. Jag är en fyndare.. Det eller snål....
Ska nog köpa en stor kruka med, till en av blommorna.. om ja orkar.. Och kolla på fina soffor... å lite sånt..
Vi åker efter religionen. Idag ka vi ha repetion och nästa vecka prov. Jag har inte orkat läsa igenom det än. De e mycket svårare än ja trodde. Förra gången hade vi naturreligioner, hinduism och buddhism och det är jag inte så bekant med så det trodde jag skulle bli svårt. Nu har vi judendom kristendom och islam och det har man ju läst om sen ettan i lågstadiet. Men de e krongligare lixom. Blandar ihop dom å sånt.. VI får se hur det går. Än är jag inte SÅ orolig.

Igår var jag på önnestad folkhögskola. Det var helt ok. Blev lite rädd först, för kvinnan som skulle visa oss runt såg jättesträng ut. Men jag uppförde mig så det gick nog bra. =P.
Jag har ju oroat mig för hur jag ska klara mig ekonomiskt i höst å sagt att jag vill söka aktivitetsersättning å X bara glömer bort det hela tiden och säger att jag ska ta studielån. Men nu har jag drivit på själv å bestämt möte med läkaren så jag kan prata med henne. Har läst lite på nätet och jag är rätt säker på att jag har rätt till det.
På måndag ska jag ut till orana iaf å träffa läkaren. Jo, de ja tänkte säga var att jag FÅR inte ens ta studielån för jag läser in gymnasiet och är under 20 år. Så nu hänger det på aktivitetsersättningen. Får jag inte den måste jag jobba istället. Hur många jobb finns det om man bara har grundskoleutbildning? Jag vill verkligen klara gymnasiet nu, asså jag SKA ha gymnasiekunskap. Jag klarade körkortet å då kan jag klara gymnasiet. Så nu SKA jag plugga.

Var på vårdcentralen igår å kollade om jag hade halsfluss. Först pratade jag med två sköterskor tror jag å dom verkade tycka att jag inte borde vara där, att jag bara var lite förkyld. Läkaren sa att det var bra att jag kom å kollade. Hon var jättetrevlig. Jag har inte halsfluss iaf. Både bra å dåligt. Hade jag haft det hade jag fått medecin å så hade de gått över. Nu kommer halsen nog jävlas med mig från å till tills den tröttnar. Aja, bafucin, honung, vitaminer och halsduk ska väl klå den så småningom.

Jag provade att beställa cigg på nätet på
http://www.billigacigg.se/ 
Har betalat och väntar på ciggen nu. Blir ungefär halva priset mot i affären. V sa att det funkat bra flera gånger för hennes kompisar.. Men är endå lite nervös. Trist om jag blir blåst.. =P

Har riktigt skämt bort mig denna månaden. Köpte ett HR läppstift på tradera igår, blir 100 kr med porto. (oöppnat och oanvänt såklart=P) Tycke lite synd om mig nu.. Så därför jag köpte det.. Ush va bortskämd ja e=P...

En sista sak jag vill skriva om är att jag fikade med Jb i tisdags. (oranapersonal asså)
Vi fikade på darins å sen satt vi på stan å pratade å rökte en stund. Helt skönt å prata med henne facktiskt. Fick ur mig lite saker jag funderat ett tag på å så. Hon är shysst.. Ska kanske träffas nästa vecka med.
Fikade med U också efter önnestad igår. Han är med shysst. Men han är kille, så det går inte att prata på samma sätt. Men det var trevligt!

Sådär viky, nu har du en del att läsa;)

Kommentarer
Postat av: Viktoria

tack så mkt! :P

Postat av: Eve

Ohhh Ikea maste jag dra med andra halften till snarast.... Aaaalskar det!! Ps, tradera is da shit!!! Puss E

2007-03-15 @ 10:58:39
URL: http://dustyangel.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback