Julklappshopping!

So. Nu har jag laddat upp med en del att berätta. Tror jag.. Vi får se vad som blir nedklottrat här.

I torsdags, på luciadagen började vi skoldagen med fika i matsalen med skönsång från ett luciatåg. Såklart.
Lussekatter, peppakakor och kaffe. Luciatåget var rätt litet, men det bestod av bågra shyssta elever som ställde upp så vi kunde njuta av jultämmning och slippa tumma på traditionerna.
Lucian var vår utbytesstudent från Ryssland. Har foto med henne. Supergullig tjej. Alltid så trevlig och glad. Man blir glad av henne=). 
Sen åkte vi in till stan å såg på textilarnas utställning. Önnestad folkhögskola har ju ett galleri inne i stan.
Var en hel del coolt där.. Blev lite inspirerad..
På friskvården spelade vi basketboll. Jag blev lite nervös först för jag har aldrig spelat riktig basket och det lilla halvdana ja spelat förr i tiden på raster å så, har inte gått bra.
Men det var jättekul! Alltså riktigt roligt! Och jag gjorde massa mål!! Lixom JAG gjorde mål!!=D Men jag va rhelt slut efter tjugo min.. Men jag gav verkligen järnet me.. Iaf.. Nu får ja fasen palla mig dit de dagar de idrottar efter skolan, för jag tycker ju det är kul! Och jag behöver motionen! SKA komma igån med de efter nyår..

Dan efter, i fredags skrev jag matteprov. Hehe, läraren pratade med mig om det provet igår. jag hade fem fel (det sämsta prov jag skrivit hittills) men han var endå jätteglad och jag hade fått två stjärnor. Det visade sig att jag hade räknat ut ett tal enklare än han. Jag såg att han hade skrivit lysande på provet. Så roligt!=D
Så.. Det tänkte jag skryta med lite..=)
Iaf, efter skolan, i fredags alltså, åkte jag till stan å han fika lite hemma hos viky. Sen mötte jag R i stan och vi gick och åt middag på peeking. Supermysigt och trevligt. Hon intervjuade mig typ, och ska skriva om mig i nån uppsats. (Hon går ju utbildning till behandlingspedagog eller nåt.) Men det köndes inte som en intervju, vi pratade mest massa lixom. Om Allt möjligt..

efter middan åkte jag till carro. Fick äntligen se henens lägenhet! Superläcker och vi hade supertrevligt!
Gick en liten promenix å så med. Så skönt. Har inte gått sådär lixom, bara för att gå på länge.
Jag sov över där med och åkte direkt till orana på lördagen.
Var riktigt skönt att bara ta det lugnt ute på landet en dag med.

Igår startade jag veckan med en intensiv morgon. Först skrev jag nationella prov i engelska. Läsförståelse. Gick sådär. Är lite besviken på mig själv. Men jag tror ja klarade de iaf. Direkt efter de skrev jag ett ordprov som jag missat för länge sen typ. Det var det sämsta ordprov jag någonsin skrivit. Jag var helt yr i bollen efter engelska provet, men det hade gått rätt bra ändå. Hade 80% rätt..
Sen hängde jag upp mina tavlor i matsalen. Ser jättecoolt ut! Mina tavlor hänger direkt när man kommer in i matsalen. Men jag är osäker på om det ens är Nån som stannar å kollar=P. Kanske..=).

Både igår och idag efter skolan åkte jag till stan å shoppade med viky. Idag tog jag en sväng förbi sjukhuset och lämnade blod med. Fick en cool t-shirt där. Hehe, den var i strl S och den var endå större än en jag fick på tandvårdshuset som var strl XL. Eller de var väl nästan lika stora. Men de e väl lite lustigt? Båda passar jättebra så jag e glad=D.
Har fått mass julklappar köpta nu.. Tror inte ja har nåt kvar å köpa..
Har en bok ja måste lämna på bibblan som ja hela tiden glömmer bort=P..

Lillan knäppisen har börjat löpa tror jag. Men nu e hon rätt lugn.. Tänkt kastrera å vaccinera henen efter nyår.. E så mycke annat nu..
Imorn slutar ja skolan tjugo i fyra, sen ska jag hem å städa, tvätta och baka lussikatter. Första satsen tog slut å jag måste ju ha med mig lite hem till jul!!

Nu borde jag sova.. Men jag tror jag ska varva ner med en kopp te först..

Visst ja! Har lite nya bilder på katterna i fönstret, deras favvoplats..



Och ett "smycke" jag gjort. Ska jag ge till min kusin har jag tänkt. Rullat massa reklampapper å limmat å limmat..
Vad tycks?


Kommentarer
Postat av: Viktoria

du måste ju logga in på msn om du sitter vid datorn!!! :P

Postat av: Viktoria

och skriv blogg så länge du väntar!! :P

2007-12-30 @ 13:34:27
URL: http://revolt.blogg.se
Postat av: Hermanzainab

I like the site. Shame about the problems with the guestbook.

2010-04-22 @ 14:17:06
URL: http://hermanzainab.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback