JUL

Nu har storhelgen kommit och gått.
Har såklart hänt massa sen sist. Jag borde skriva lite varje dag så det inte behöver bli så himla mycket..

Jag börjar i ordning.
På onsdagen innan jul skriva jag andra nationella provet i engelska. Det om hörförståelse. Det kändes som det gick jättedåligt, men jag hörde senare att det hade gått bra och att jag klarat de. Skönt!
På torsdagen var det rätt softa lektioner med läraren jag har i svenska och engelska. Hon jag tyckte va lite skum i början. Hon e helcool nu.
På friskvården spelade vi basket och fotboll. Så roligt! Jag älskar basket! Fotboll är svårare.. Men jag gjorde två mål=D. Vi var tre i varje lag, jag spelade med de båda sportiga pojkarna och båda typ sträckte benet eller nåt. De hade himla ont såg det ut som iaf. Så vi fick avbryta när det bara var jag kvar i laget som kunde stå=P. Stackarna...
På kvällen då på torsdagen var det julfest på skolan. Först åt vi stort och jättegott julbord (impad facktiskt!) och sen såg vi på spex i aulan/bibblan. Spexen var med imponerande! Varje klass skulle bidra med ett varsitt spex typ (min klass bangade).
Jag skrattade mycket den kvällen. Grät lite med när jag fick et tkort av en tjej som är utbytesstudent som skulle åka då på kvällen. Vi hade foto tillsammans. Hon är så söt, spred alltid glädje. Är glad att jag fick lära känna henne..

På fredagen skrev jag mitt sista prov för terminen. Och sista i matte A. Hoppas jag. Men det tror jag. Jag måste ha klarat det. Sen slutade vi!!
Jag träffade äntligen SN efter flera veckor och vi snackade lite å så. Så följde jag med henne till orana sen.
Minns int eom jag berättat att de tappat bort lite tidningar å räkningar som e mina, men iaf, de kund einte hitta dem då heller.
Då kom typ allt över mig, hela terminen på en gång. Fy jag tycker int eom att gråta, å inte där heller.
De säger alltid att det är så kul att jag är där, för jag e så glad å så blabla, så det känns.. som jag inte kan va ledsen där=P.. Men det vet jag ju att jag kan..=P..

Iaf. På lördan jobbade jag. Tror det gick rätt bra. Var som ett långt löpband med kunder.
Köpte katt å hundmat sen med.. Och annas julklapp..
Så hämtade mamma mig på kvällen!
Vi åkte bara hem å hämtade packning å katter å körde vidare mot växjö.

På söndan träffade jag min nära kära vän vicci. Var jättekul att träffa henne å verkligen umgås efter så lång tid. Vi sjöng singstar! Hehe, de e skitsvårt! Hon vann de flesta gångerna men jag vann facktiskt några=D.

På julaftonen tog vi det rätt lugnt. La kom och åt lunch med oss, supergod julgröt och mackor med julskinka. Det bästa med julen! (efter paketen såklart)
Och medans vi sen sneglade på kalle anka så öppnade vi paket. Jag fick va tomte i år. Men jag skippade luvan..
Jag fick Massa fina paket!! En jättesöt liten rosa skällande pudel. Eller den pep nog mer än skällde=P..
Parfym å väska, muggar, katttunnel, HÅRFÖN=D, superfin ögonskuggaborste;), vetekudde till nacken, läcker termos (nån som vill ta en vintertus med mig i skogen? jag bjuder på varm choklad=D)

Så på tisdan skulle mamma iväg å jobba, å jag drog till vicci.
Vi gick ut=P. Det var inte planerat. Jag hade inget att ha på mig å bara mina stora klumpiga kängor med mig. Men jag fick helt enkelt ta av mig koftan, ta på läppstift å örhängen å hem å hämta ett par snygga skor! (som jag tack å lov hade med till växjö iaf=P).
I kön trängdes folk jättemycket å en vänlig själ tog hand om mig där å hjälpte mig in. Helt gulligt! Apropå det så var det en trevlig kille som lät mig gå av bussen före han innan idag. Typ, såndär vardaglig vänlighet. Upplyftande=).
Iaf, tror det var denna kvällen mammablev magsjuk.

Hmm.. Onsdan åkte jag hem å softade. Torsdan träffade jag vicci igen å gjorde stan. Eller hur använder man de där utrycket?=P
Hittade massa på rean, de mesta på gina tricot.. Kommer såklart bilder=D. Så snart ja pallar=P..

På fredan blev anna magsjuk och lagom till sängdax blev jag det med. Jag envisades tills jag kräktes med att tro att jag Inte skulle bli sjuk. (ursäkta otrevliga ord och otrevlig innebörd=P)
Men det blev jag. Men ja var på benen igen på lördan. Lr jag vilade mest på lördan, men jag var rätt pigg.. Då hade jag lite hemlängtan till min egna lilla lägenhet=P..
Så idag körde mamma hem mig. Lördag. Oj nu har jag ju berättat om hela julen å de..
idag när ja kom hem packade jag upp å mamma vilade inte. Hon var inte helt bra än, har lite dåligt samvete bad henne köra mig endå=P.. Men det gick bra iaf..
Sen åkte ja till viky.. kristianstad/sthlm_viky asså.. Vi softade, snackade skit å lagade käk. När jag kom var hon dessutom mitt i baguettebak så jag fick nybakat bröd med=). Gott!!!

Jag kom hem typ kvart i elva och sen dess har jag sett lite på Jane Eyre på ettan. Missade första timmen, å de va lite synd.. Får se om ja hittar den filmen i framtiden så ja kan se hela.. De jag såg var bra.. Jag blev inte ebsviken faktiskt.. (Läste ju boken i skolan.)

Så. Jag känner at tjag fortfarande har massa att berätta, men klockan är MYCKET och jag är trött.
(Varsogod Viky!!;)

Nu ska jag sova i min egna sköna säng..

GOTT NYTT ÅR PÅ ER ALLIHOPA!!!

Kunde ju inte sluta utan att lägga upp lite julbilder å så med=P.


  
Brysselkålen var kokade bara för min skull=).



 
Lisa med min julklapp (kudden från La) och lillan med annas nya akvarium.


 
Bild på mina nybakade lussebullar som jag hade med hem och på tröjan jag fick där man ger blod. Snygg va!!

Kommentarer
Postat av: Viktoria

tack för trevlig nattläsning! ;P
Vi ses imorgon! kram och god natt!

Får väl se imorgon om du har smittat mig också med vinterkräksjuka :P

Postat av: Viktoria

usch.. lussebullar ska vara UTAN äckliga russin!! :P

2007-12-31 @ 01:50:19
URL: http://revolt.blogg.se
Postat av: Anna

Sa ju att jag skulle spela in Jane Eyre åt dig...du får se det nästa gång du hälsar på... så du på Northanger Abbey igår?

2008-01-11 @ 16:48:28
Postat av: Mariustilde

I like your website. Its web design is very cool and looks a Web Design Expert work. Regards,

2009-06-05 @ 09:21:31
URL: http://mariustilde.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback