andra veckan

GRATTIS ANNA!!


Fick detta i ett evykort av min söta lillasyster..
Blev jätterörd=)..

Sisters rarely speak of their affection:
More than brothers, do, of course, but less
Than those sweet waves that break before expression,
Feelings too routine to need confess.
Romantic love has phases like the moon:
Waxing, waning, full, and gone from sight.
Sibling love is more a simple tune
Hummed silent and unknowing day and night.
But now I wish to sing out loud, and say
All the things that daily I might hide,
That you might see your inner grace my way,
And share with me my gratitude and pride.
Ah, sister! You will always have my love!
This part of us the years shall not remove!

Copyright: Nicholas Gordon



Det har hänt massor sen sist. Förra onsdagen hade vi en föreläsning om studieteknik, som var jätteintressant. Vi lärde oss olika teknikar att använda för at tkomma ihåg. Tex för att komma ihåg inköpslistor å sånt.. (Och sånt man lärt sig i skolan=P.) Och lärde oss hur man kan läsa effektivare.. Kräver övning såklart.. Ska försöka komma ihåg att öva lite=).. Funkade facktiskt när vi provade där å då..

Sen på kvällen kom min storasyster å hälsade på=). Had emed sig gott bröd å makrill å shampinjoner.. Vi gjorde varma mackor och varm chokladmjölk till det och babblade massa. Ja var helt hes mot slutet.. Hon sov över för de blev smidigast, och de var me mysigt=).

Om mitt schema.. Jag ska läsa friskvård.. Ska bli intressant.. Men är supernervös nu, för jag trodde inte det skulle vara praktik när jag valde det ämnet, eller de SA att de tinte skulle vara praktik. Men hälften av lektionerna så ska vi prova olika sporter å sånt=P.. Asså jag Vill prova nya roliga saker, men det är skitläskit samtidigt.. Ska iaf göra mitt bästa för att vara med. Har typ inte varit med på skolidrott sen femman lr nåt..
De andra lektionerna så ska vi lära oss om kost. Om stresshantering, ergonomi (nåt), massage.. Fun=)
Och så ska jag läsa foto. Vi ska hålla på mest med digitalt och photoshop. Inte vad jag tänkt mig, men jag är inte besviken=). Ska bli så jäkla kul! Vi gjorde lite övningar i fredags (första lektionen) å de va helcoolt..
I matten har jag redan räknat ut två kapitel=). (Men de e ma A=P).
Förra veckan gjorde vi test i engelska så att de kunde dela in oss i grupper efter vad vi kan. Jag har inte läst engelska A och jag känner mig inte så duktig. Men jag fick så bra resultat på det testet att jag får hoppa över A och läsa B direkt. Jag skulle ev göra nån liten uppgift extra för att få behörighet i engelska A.
Ja e riktigt stolt=D. De flesta i B gruppen hade mellan 40 och 60 poäng på testet.. Jag hade 65=D.

I lördags fyllde min lilla syster myndigt=). Då var jag å praktiserade, fick erfarenhet å trivdes. Efter de åkte jag till oranas kräftskiva. Det var supermysigt=). Och på söndagen tog jag sovmorgon..

Imorgon ska vi till stenshuve nåt på kickoff. E lite nervös för oväntade lekar.. Men ska bli trevligt..

Borde sova nu=P..

-----

Glömde jue! Joggade såklart när ja hälsade på orana i lördags.. Inte långt, men längst nånsin i sträck tror ja.. TRÖTT blev ja..

Kommentarer
Postat av: Viktoria

Stenshuvud? Ligger inte det typ på Österlen? :P Fett långt bort juh! :P
uhm, borde också sova nu! :/
god natt!

Postat av: Anna

Nice cake:) Är den riktig?

2007-08-31 @ 13:25:47
Postat av: lisa

jAAAAA du va jätte duktig på testet gumman :) du ska vara stooolt....du hade nästan dubbelt så mycke än vad jag hade haha.....ses på måndag ...pussss

2007-09-01 @ 17:51:03
URL: http://lisafi87.blogg.se
Postat av: lisa

jAAAAA du va jätte duktig på testet gumman :) du ska vara stooolt....du hade nästan dubbelt så mycke än vad jag hade haha.....ses på måndag ...pussss

2007-09-01 @ 17:51:22
URL: http://lisafi87.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback