Hemma igen efter skidsemestern

Var superfint väder i Idre. Sol alla dagar, riktigt varmt de tre första dagarna. Rätt vindstilla. Soft. Jag har stått på skidor, men det är typ allt. Förra året upptäckte jag att jag tycker det är superläskit i backar å sånt ju. Så jag skulle prova längd i år. Men det var precis lika fruktansvärt. Darrar som kokt spagetti i benen. Blev livrädd så fort jag fick up lite fart. Då tänkte jag aldrig mer ta på mig ett par skidor. Men jag har nog inte riktigt präntat in i huvet att jag ska hålla mig undan från snösporter, för jag tror jag kommer prova nångång igen. Spåren var väldigt svåra i år sa dom om visste lite om det. Helt isiga. För det smälter på dan å fryser på på natten, och ingen åker typ, för alla åker slalom.

Det var både jättehemskt i Idre och rätt ok. Hade sina lite ljusare stunder. Fy fan för att bo så tätt i SJU dagar. Gud, vad jag älskar att bo själv. Med Lisa. Nu kom vi in på henne. Jag saknar henne så det gör ont i kroppen nu. Jag tror jag kommer börjar gråta snart så mycket jag saknar henne. Två hela veckor har det gått nu.
Tror jag ska åka hem på torsdag, om det går, å då får jag träffa henne.
Anna är ute med henne typ varje dag låter det som å Lisa är överlycklig. Har massa roliga saker att utforska å sånt. Hon kommer bli helt arg på mig när jag tar hem henne hit igen å hon inte får va ute alls lika mycket. Jag måste ju lixom börja gå ut med henne regelbundet nu så hon inte hatar mig. Äh, jag vet hennes killställen. Hon kommer nog tycka om mig=).

Åkte kl tio igårkväll, var på orana typ halv tio i morse. Kom till lägenheten hmm.. runt tolv kanske. Har packat upp, dushat, handlat, pluggat, lagat mat och diskat efter mig. Är absolut helt mörbultat i kroppen. Sov typ två tre timmar ihopkrypen i ett säte med nacken i nån konstig vinkel och armen som kudde. Det ska bli riktigt skönt att sova ikväll sen.


Men först måste jag plugga med viky. Jag har läst igenom allt två gånger, men det fastnar inte i mitt huvud om jag inte pratar om det. Så vi ska sätta oss och gå igenom det nu snart med. Vi får se hur provet går imorn. Slungas snabt tillbaka till verkligheten här.


 

Förästen vågade äntligen smaka på Wasas runda knäckebröd med kanelsmak. Supergott, känns inte riktigt som knäckebröd, mer som skorpa lixom. I kategorin. Gott till kaffet=).
image117


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback