Helvetet åt båda hållen

Just nu är jag i helvetet. Antingen gör jag inget och mår skit. Eller så gör jag allt jag ska och mår skit. Det första helvetet kommer att vara ett helvete för alltid. Det andra helvetet ska bli bra. Det är det helvetet där jag gör allt jag tycker är jobbigt. Där jag inte undviker. Jag har ingen annanstans att gå. Men jag vill vara på andra sidan. Jag vill vara där det är bra. Och jag vet vilket helvete jag ska gå igenom och jag Ska gå igenom det. Men det är tungt. Idag, (tacktacktack!!) fick jag ledigt. Men idag har jag alltså kunnat slappna av. Och jag är så trött. Jag vill sova en vecka minst. Idag har jag hunnit känna efter lite igen och jag är ett äggskal igen. Jag är skör. Det känns som att jag skulle kunna börja gråta när som helst.
Jag kan bli irriterad väldigt lätt. Och jag tar åt mig mycket. Av alla djävla småsaker. Jag är ledsen.

Hur länge orkar man gå i helvetet?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback