Tillbaka till skåne


jagsthlm


So. Nu har det gått många dagar. Får se om jag minns allt. I fredags åkte vi till sthlm. Det var ju storm här då. Men flygen skulle inte påverkas, men de gjorde de och vi fick åka till ronneby. Lite irriterande, men jag var endå mest exalterad för att flyga så det spelade inte så stor roll! Efter en och en halv timmes bussresa så var vi på nästa flygplats och skulle lyfta. Va supekul! Kändes lite som en bergodalbana. Det är hur coolt som helst när dom börjar gasa..
Iaf, vi kom iväg och vi kom fram.
Ush, nu kommer vi till festbiten=P. Fruktansvärt pinsamt. Åkte först hem till viky, är helt stolt över att ja hängde med på alla olika terminaler och stationer och byten å tåg å allt!
Åkte till Ekvik. Helcoolt ställe!
Möblerade om lite. Typ. Fixade oss. ALLT jag hade ätit den dan var kaffe och ett par körsbärtomater till frukost och kaffe på flyget, en halv kexchoklad och nudlar. Jag somnade seent natten innan för jag var så nervös. Jag hade gått upp Tidigt och flygit, vilket jag gjort En gång tidigare i mitt liv för typ hundra år sen.
Jag var alltså inte i form. Jag kände av alkoholen Mycket lättare än jag brukar. Typ. Den stunden jag minns var iaf helkul!
Resten av helgen på ekvik var supermysig.
Vi städade å fixade lite å bastade å åkte till stan en sväng å spelade monopol=).

På söndan åkte ja till pappa å sonja. Va mysigt det med=). Sonja hade sparat massa kläder som ja fick prova å ta om ja ville! Tog med mig tre jeans å några tröjor. Nästa omgång jeans tar jag nästa gång..=D
På måndagen mötte jag viky i stan och shoppade. Superkul! I LOVE Stockholm!
En sak som e knäpp bara. Kollade upp massa second hand affärer på nätet, som vi letade upp. Second hand är helt annorlunda i sthlm än typ.. Resten av sverige. De e dyrare på emmaus än bikbok i sthlm. Hehe. Knäppt. Jag köpte en tröja på bikbok, grön/vit randig, och en brun kofta på gina tricot. Kanske fixar bilder sen.
Fikade på pub tror jag det hette. Också supermysigt=). Lämnade inte stan föräns det blev mörkt..
På kvällen käkade jag och pappa pizza..
Och tisdan. Hemresan. Suck.
Pappa och jag åkte in extra tidigt så vi han fika. Hittade ett ställe på söder, va helt ok. Mest ett lunchställe kanske. Superbilligt för å va sthlm.. Typ. Sen gick vi till slussen. Sen skulle vi leta upp viky i stan. Visste bara att vi skulle igenom gamla stan. Så vi började virra. Och då börjar det regna. Först smått. Sen ösregnar det. Vi hade ett litet paraply som inte hjälpte så mycket. Väskinnehållen klarade sig tackochlov=).
Men mina skor och strumpor och byxor blev dyblöta. Byxorna torkade litegrann, men fötterna fick va blöta och iskalla tills jag kom hem till kristianstad, typ.. fem timmar senare.. inte undra på att jag är sjuk idag. 

Så idag har jag bäddat ner mig i soffan med filt, varmt te och bok. Ibland fjärrkontroll. Var uppe en runda och fikade med  viky å cattis med.
Åh! Det har snöat idag! Helt mysigt och jättefint. Första gången det snöar när jag bor själv=).

Åh, måste berätta om Lisa. När jag kom hem på fredan började hon spinna när jag låste upp och spann när jag gick. Jag gosade med henne och satte ner henne. Då gick hon fram å kelade lite till å sen gick hon å åt en bit å spann fortfarande, sne kelade hon lite, sen åt hon mer. Så söt=). Jag saknade henne massor när jag var i Sthlm. TUSENTACK cattis å sophie för ni tog hand om henne!=)



 Jag och Viky på Arlanda



Jag och Viky tillbaka i Kristianstad

Kommentarer
Postat av: sofie c

det var bara mys att passa lisa. hon är verkligen en speciell katt, det är du också, fast du är ingen katt :)

din vistelse i sthlm lät härlig, jag satt och myste när jag läste om den :)
hoppas att du får en fin helg darling.
du funderar inte på att flytta till sthlm senare i livet? eller du vill bo någon annanstans?
pussn

2006-11-01 @ 22:29:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback